مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم از بازبینی و اصلاح فرایند رسیدگی به شکایات دانشگاهیان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: بازبینی جدید این فرایند که تلاش می‌شود اشکالات و ضعف‌های قبلی آن اصلاح شود، طی سه ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: فرایند جدید بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم توسط کارشناسان دفتر بازرسی وزارتخانه بررسی و تدوین می‌شود و در بررسی مجدد این فرایند سعی داریم ضعف‌ها و خلاءهای فرایند قبلی اصلاح شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم فرایند جدید بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم طی سه ماه آینده یعنی تابستان امسال نهایی و پس از آن ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم همچنین از طراحی و بازبینی سایت دفتر بازرسی این وزارت خانه در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سایت گزارش‌های ۳ یا ۶ ماهه شکایات را منتشر خواهیم کرد. در واقع در این سایت میزان، نوع ورودی پرونده‌ها و تقاضاهای دانشگاه‌ها ( از نظر کارمندی، دانشجویی و هیات علمی) با تفکیک نموداری در اولین ۶ ماه فعالیت خود با حفظ ماهیت محرمانگی اعلام خواهد شد.

دکتر جعفری همچنین به بازبینی و تعریف فرایند رسیدگی به شکایات اشاره کرد و گفت: بر این اساس مشخص می‌شود شکایات وارد شده باید چه فرایندی را طی کرده و ظرف چه مدتی باید به پاسخ برسند، یا اگر شکایتی به حوزه دیگری ارجاع می‌شود چگونه باید در آن حوزه به پاسخ برسد.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم در خصوص زمان رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات ارسال شده به وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی و پاسخ دهی به پرونده‌ها بستگی به نوع پرونده دارد،‌ برخی درخواست‌ها و شکایات یک ماهه و گاه حتی کمتر از یک هفته قابل پاسخگویی هستند.

دکتر جعفری تاکید کرد: بطور کلی شکایاتی که به دفتر بازرسی ارسال می‌شود نهایتا طی ۱۰ روز نامه لازم از این دفتر به حوزه مربوطه داده می‌شود اما زمان جواب‌هایی که از مراکز می‌رسد ممکنه است متفاوت باشند. برخی دانشگاه‌ها پاسخ‌ درخواست‌ها را با تاخیر می‌دهد که آنها شناسایی می‌کنیم و تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دفاتر بازرسی به شکایات در دانشگاه‌ها زیر مجموعه اداره کل حقوقی دانشگاه‌ها هستند که در نظر داریم با منطقه بندی کردن بازرسی‌ها، تمرکز زدایی در این زمینه انجام دهیم تا شکایات ابتدا در این دفاتر رسیدگی شود و در نهایت اگر نیاز به رسیدگی مجدد داشت به وزارت علوم ارسال شود

دکتر جعفری خاطر نشان کرد: معتقدم اگر در کشور قوانین به خوبی اجرا شود بسیاری از مشکلات بازرسی‌ها و پاسخگویی به شکایات رفع خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم با تاکید بر اینکه روزانه ۲۰ مورد درخواست جدید در دفتر بازرسی ثبت می‌شود،‌ افزود: بیشترین درخواست‌ها دانشجویی،‌مسایل آموزشی و پژوهشی است و درخواست‌های مرتبط به جذب در رتبه بعدی قرار دارند

انتهای پیام

گردآوری: قند پهلو و سرگرمی قند پهلو

(۰)

لینک به منبع : فرایند بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان بازبینی می‌شود/ثبت روزانه ۲۰ شکایت در وزارت علوم

  • فان
  • ۲۴ اردیبهشت

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای قند پهلو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.