اتحادیه اروپا و ناتو: طالبان برای صلح باید خشونت را متوقف کند

به گزارش چای قند پهلو، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای عضو ناتو با مسئول دانستن طالبان در حملات هدفمند اخیر در افغانستان تاکید کردند که این گروه برای تامین صلح باید خشونت ها را متوقف کند.

اتحادیه اروپا و ناتو: طالبان برای صلح باید خشونت را متوقف کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا برای عید نوروز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، هیئت اتحادیه اروپا و شماری از نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای عضو سازمان ناتو در افغانستان با محکوم کردن خشونت ها در افغانستان، گروه طالبان را مسئول بیشتر این رویدادها دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه مشترک هیئت اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو آمده است: حملات طالبان نهادهای دولتی را تضعیف می نماید و با ایجاد محیط ناامنی سبب می گردد که گروه های تروریستی و جنایتکار بطور آزادانه فعالیت نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید: طالبان باید درک کند که اقدامات خشونت بار و ویرانگر آن ها دنیا را خشمگین می سازد و اگر قرار است صلح در افغانستان تامین گردد خشونت ها باید متوقف شوند.

نمایندگان اتحادیه اروپا و ناتو همچنین ادامه دادند که از توافق سیاسی برای سرانجام جنگ حمایت می نمایند و این توافق باید متضمن این باشد که افغانستان یک کشور دموکراتیک بوده، در صلح با خود و همسایگانش باشد و دستاوردهای 2 دهه گذشته نیز در آن حفظ گردد.

بیانیه درحالی طالبان را مسئول خشونت ها دانسته که این گروه پیش تر دست داشتن در قتل های هدفمند را رد نموده و دولت را به انجام این حملات متهم نموده بود تا از این طریق از خروج نیروهای خارجی جلوگیری گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 618

به "اتحادیه اروپا و ناتو: طالبان برای صلح باید خشونت را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و ناتو: طالبان برای صلح باید خشونت را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید