ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می نمایند؟

به گزارش چای قند پهلو، آنالیز ها نشان می دهد که طی 20 تا 25 روز پس از افزایش جستجو درباره کرونا در اینترنت، موج بعدی افزایش ابتلا و مرگ و میر در کشور آغاز می گردد.

ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می نمایند؟

به گزارش خبرنگار ، یک سال و چند ماه از ظهور و بروز ویروس کرونا در دنیا می گذرد و در این مدت انسان های بسیاری به این بیماری مبتلا یا بر اثر آن فوت نموده اند. در ایران نیز حدود دو میلیون نفر درگیر این بیماری شده و روزانه 300 نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

بیشتر افراد درباره علائم کرونا و آمار این بیماری در گوگل جستجو می نمایند، یک وب سایت که آمار هایی را درباره جستجو های مردم در گوگل منتشر می نماید، گزارشی را از میزان جستجو های عبارت علائم کرونا و علایم کرونا توسط کاربران ایرانی منتشر نموده است. سایت www.worldometers.info نیز نمودار های مرگ و میر در دنیا را منتشر می نماید که انتشار این گزارش با نمودار های این سایت رابطه مستقیمی دارد.

در مدت زمان 20 روز قبل از سه پیک قبلی مرگ و میر کرونایی، یک خیز در نمودار جستجوی عبارت علائم کرونا دیده می گردد. علت این جستجوی زیاد نیز به دلیل ناآگاهی و استرس های اولیه در مواجهه با ویروس بوده است.

نکته قابل توجه این است که در شرایط حاضر و رسیدن به پیک چهارم کرونا، دوباره نقطه اوجی در جستجوی عبارات علایم کرونا و علائم کرونا توسط کاربران ایرانی به وجود آمده است. طبق گفته کارشناسان و پزشکان کشور هنوز به پیک چهارم نرسیده و حدود دو هفته بعد تعداد ابتلا و مرگ و میر میزان بیشتری پیدا خواهد نمود.

آمار هایی که توسط وزارت بهداشت منتشر می گردد حکایت از افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر دارد. تعداد مبتلایان به طور بی سابقه ای در حال افزایش است و مرگ و میر روزانه هم دوباره به عدد های سه رقمی بالای 100 نفر برگشته است. می توان گفت بخشی از آمار ابتلای این روز ها ممکن است در دو هفته آینده، به میزان مرگ و میر اضافه شده و رکورد عدد مرگ روزانه در کشور شکسته گردد.

طبق آماری که وزارت بهداشت ابتلا های اینروز های کرونا، خانوادگی است و می توان منشا آن را دید و بازدید یا سفر های نوروزی بیان کرد. می توان از قله هایی که در نمودار های جستجوی عبارات مذکور این نتیجه را گرفت که روزانه افراد بیشتر به این ویروس مبتلا می شوند و همینطور می توان گفت مردم درباره این بیماری کنجکاوی و اضطراب دارند.

می توان این نتیجه را نیز گرفت که ممکن است بین میزان رابطه جستجوی عبارات علائم کرونا و علایم کرونا در گوگل با میزان ابتلا و مرگ و میر رابطه مستقیمی باشد. سایت گوگل ترندز، نموداری از جستجوی این عبارت در یک سال گذشته را منتشر نموده که 4 نقطه اوج در آن دیده می گردد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر نیز میزان جستجو درباره کرونا در اینترنت افزایش یافته و براساس این آمار می توان گفت طی دو هفته دیگر شاهد موج افزایش ابتلا و مرگ میر در کشور خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 839

به "ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید