ایندیپندنت: ائتلاف سعودی از زمان آتش بس ده ها حمله انجام داده است

به گزارش چای قند پهلو، یک سازمان بین المللی فعال در زمینه مسائل جنگ یمن می گوید ائتلاف سعودی-اماراتی بعد از اعلام آتش بس ادعایی ده ها بار به مناطق مختلف این کشور حمله کرده است.

ایندیپندنت: ائتلاف سعودی از زمان آتش بس ده ها حمله انجام داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سازمان فعال در زمینه گردآوری آمارهای مربوط به جنگ یمن می گوید ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از زمان اعلام آتش بس ده ها بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرده اند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از پنجشنبه هفته گذشته مدعی برقراری آتش بس در یمن شد، اما تقریباً هر روزه گزارش هایی از حملات این ائتلاف به مناطق مختلف یمن منتشر شده است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز جمعه به نقل از سازمانی به نام پروژه آمارهای یمن نوشته ائتلاف سعودی ظرف یک هفته گذشته ده ها حمله به مناطق مختلف یمن کرده است.

این سازمان گفته دست کم 106 حمله هوایی به یمن را ثبت کرده که 26 مورد آنها از هفته گذشته و بعد از اعلام آتش بس اتفاق افتاده اند. بیشترین حملات به صنعا صورت گرفته اند.

این رقم، بسیار پایین تر از ارقامی است که مقام های انصارالله یمن و دیگر منابع مستقر در یمن درباره حملات ائتلاف سعودی اعلام کرده اند.

امروز جمعه منابع یمنی خبر دادند که جنگنده های سعودی از صبح امروز پیوسته در آسمان یمن به پرواز درآمده 15 مرتبه دو استان الجوف و مأرب در شمال شرق این کشور را بمباران کردند.

این مقدار حملات هوایی در عرض چند ساعت، در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی است در شرایط آتش بس واقع شده است. در حالی که یک هفته از اعلام آتش بس ادعایی عربستان در یمن می گذرد؛ اما به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در عرض یک هفته گذشته ائتلاف سعودی 230 مرتبه حمله هوایی و 32 مرتبه نیز دست به عملیات زمینی در خاک یمن زده و هیچ نشانه ای از آتش بس وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز گفته است که وقایع میدانی حال حاضر در شرایط ادامه محاصره یمن عملا ثابت می کند که ادعای آتش بس فقط یک نمایش تبلیغاتی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 140

به "ایندیپندنت: ائتلاف سعودی از زمان آتش بس ده ها حمله انجام داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندیپندنت: ائتلاف سعودی از زمان آتش بس ده ها حمله انجام داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید