بانک سوییسی UBS می گوید تورنتو سومین حباب مسکن عظیم جهان را دارد

به گزارش چای قند پهلو، یک بانک سوییسی در تاره ترین گزارش خود تاکید می نماید بازار مسکن تورنتو در شرایط حبابی واقع شده است و خانه ها در این شهر بر پایه سطح اجاره و درآمد محلی قیمت بالاتری نسبت به جاهایی از جمله نیویورک، سن فرانسیسکو، لندن و هنگ کنگ دارند.

بانک سوییسی UBS می گوید تورنتو سومین حباب مسکن عظیم جهان را دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بانک UBS در رده بندی سالانه خود به 25 شهر عظیم در اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا نگاه انداخت تا ریسک حباب مسکن را در درجه محلی در هر یک از آن ها بسنجد و مقایسه کند. در ادامه به هر یک از آن ها امتیازی تعلق می گیرد.

امتیاز بالای 1.5 به این معنی است که بانک فکر می نماید ریسک شکل گیری حباب وجود دارد. بانک این موضوع را به عنوان قیمت گذاری اشتباه چشمگیر و مداوم که وجود آن فقط می تواند در صورت ترکیدن حباب ثابت گردد تعریف می نماید.

امتیاز بین 0.5 و 1.5 به این معنی است که بازار کمی قیمت گذاری بیش از حد دارد و امتیاز 0.5 تا منفی 0.5 به این معنی است که احتمالا خانه ها منصفانه قیمت گذاری شده اند. هر چیزی پایین تر از این به این معنی است که بر پایه درآمدهای محلی، تقاضا و دیگر فاکتورها، قیمت خانه ها باید در عمل بیشتر باشد.

تورنتو امتیاز 1.96 را به خود اختصاص داد که باعث شد فقط پشت سر آلمان با شهرهای مونیخ با امتیاز 2.35 و فرانکفورت با امتیاز 2.26 قرار بگیرد.

هیچ شهر دیگری از آمریکای شمالی در شرایط حبابی قرار نداشت که این شامل ونکوور، نیویورک، لس آنجلس، بوستون، شیکاگو و سن فرانسیسکو می گردد.

این سومین سال متوالی است که این بانک برآورد نموده تورنتو حباب مسکن دارد. این شهر در سال 2018 امتیاز 1.95 و در سال 2019 امتیاز 1.86 را دریافت نموده بود.

ونکوور امتیاز 1.37 را گرفت که یعنی بانک فکر می نماید بازار املاک شهر فقط کمی قیمت های بیش از حد دارد. دو سال پیش، ونکوور هم در شرایط حباب قرار داشت و امتیازش 1.92 بود. اما در این مدت قیمت ها در این شهر کمی پایین آمده اند.

اما پاندمی اثری غیرمنتظره روی بازار مسکن کانادا داشته است. قیمت مسکن در هر دو شهر فراتر از حد انتظارها افزایش داشته و به شدت بالا رفته چون تقاضا برای خانه های تک خانوار مخصوصا در حومه شهرها به شدت رشد داشته است.

به این خاطر، بانک می گوید شرایط مقرون به صرفگی مسکن از همین حالا بدتر شده و عرضه جدید باید در فصل های آینده قابل توجه باشد.

بانک گفت قیمت ها از همین حالا بالا هستند و انتظار می رود افزایش ارزش دلار کانادا باعث کاهش جذبه املاک تورنتو برای خریداران خارجی در زمان برداشته شدن محدودیت های سفر گردد.

در خصوص ونکوور، بانک گفت مالیات خریداران خارجی اثر مورد توجه کاهش قیمت های داغ چند سال گذشته را داشته است، اما حالا قیمت ها یک بار دیگر بالا رفته و به نظر کمی بیش از حد معمول و در آستانه ورود به منطقه حباب می رسد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 340

به "بانک سوییسی UBS می گوید تورنتو سومین حباب مسکن عظیم جهان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک سوییسی UBS می گوید تورنتو سومین حباب مسکن عظیم جهان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید