بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق

به گزارش چای قند پهلو، ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز جمعه گفت دور جدیدی از فعالیت های مستشاری خود را در عراق آغاز کرده است.

بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، در بیانیه این ائتلاف آمده است : از این پس گروه مستشاران نظامی اش که در قالب نیروهای ماموریت های مشترک فعالیت می کنند با حجم کوچکتر اما با توانمندی تخصصی بیشتری در قالب ارائه مشورت فعال خواهند بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است : نیروهای ائتلاف مرحله جدیدی از ماموریت پشتیبانی نیروهای امنیتی عراقی را از 2 جولای 2020 آغاز کرده است که در چارچوب آن شمار نیروهای خود را کاهش داده و با بازنگری در ساختار تشکیلاتی شمار افراد آن کاهش یافته و با رویکرد جدیدی در ماموریت شکست داعش در عراق از نیروهای امنیتی این کشور حمایت خواهد کرد.

به زعم این بیانیه قرار است شمار این نیرو کاهش اما توانمندی مشورتی برای ارائه آن به نیروهای امنیتی و فرماندهانی عراقی آن افزایش پیدا کند و در این چارچوب نیروهای قبلی به خانه بازگشته و این نیروی کیفی جدید جایگزین آن شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : گروه مستشاران نظامی از تیم های مستشاری 13 کشور تشکیل دهنده ائتلاف خواهند بود و در کنار افسران ارتباط در فرماندهی عملیات عراق در یک موقعیت مرکزی واحد در بغداد متمرکز و سرتیبپ رایان ریداوت از نیروی دریایی آمریکا مدیر مجموعه مستشاران نظامی در عراق خواهد بود.

این بیانیه در حالی صادر شد که مجلس و مردم عراق بر اخراج نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرده و با وجود تمام ترفندهای آمریکایی بر آن پافشاری می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 303

به "بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ائتلاف آمریکایی درباره دور جدید ماموریت خود در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید