تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش چای قند پهلو، هزاران نیوزیلندی در دومین هفته حمایت های خود از حقوق سیاه پوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا زانو زدند.

تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نیوزیلندی روز یکشنبه در دومین هفته حمایت های خود از حقوق سیاه پوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا در اوکلند زانو زدند.

معترضان نیوزیلندی در جریان اجتماع خود مقابل کنسولگری آمریکا، همچنین شعار هایی در اعتراض به بی عدالتی سر دادند.

در ولینگتون نیز بیش از دو هزار نفر پس از اجتماع در مرکز شهر و شنیدن سخنرانی هایی درباره تعصبات نژادی پلیس، آمار بالای زندانیان مائوری های نیوزیلند و کوشش ها برای برداشتن مجسمه های استعمارگران، به سوی مجلس راهپیمایی کردند.

معترضان در شهر همیلتون نیز به مجسمه یکی از فرماندهان نظامی دوره استعمارگری حمله کردند و به آن آسیب زدند. معترضان ضد نژاد پرستی پیشتر تهدید نموده بودند که مجسمه برنزی کاپیتان جان فان پالز همیلتون را به جرم قتل بیگناهان سرنگون خواهند کرد.

این اعتراضات در واقع بخشی از جنبش جهانی است که به دنبال قتل جرج فلوید، سیاه پوست آمریکایی زیر فشار زانو های یک پلیس سفید پوست آمریکایی به راه افتاده است.

جولیا وایپوتی که یک فعال عدالت اجتماعی است خطاب به جمعیت معترضان در اوکلند گفت: جرج فلوید دیگر نفس نمی کشد و این وظیفه ماست که مطمئن شویم مرگ او بی فایده نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 231

به "تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید