تخلف شرکت های خصوصی در به کارگیری نیروهای غیر متخصص به جای پرستار، جزئیات شرایط تغییر شرایط قراردادی ها

به گزارش چای قند پهلو، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به استخدام و تبدیل شرایط 30 هزار پرستار به تشریح این اقدامات پرداخت.

تخلف شرکت های خصوصی در به کارگیری نیروهای غیر متخصص به جای پرستار، جزئیات شرایط تغییر شرایط قراردادی ها

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در مصاحبه با خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته در استخدام و تبدیل شرایط پرستارها پرداخت.

زارعیان اظهار کرد: از جمله مشکلاتی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای برخی از پرستاران شاغل در بیمارستان های مختلف شهر تهران ایجاد شدبحث تعدیل نیروی انسانی و به ویژه در بخش خصوصی مراکز درمانی بود.

وی افزود: تعدادی از پرستاران شاغل در بیمارستان ها به دلیل کاهش درآمد این مراکز که گسترش شیوع بیماری کرونا عامل آن بود از کار بیکار شده و تعدیل شدند و نظام پرستاری برای چلوگیری از ادامه این اتفاق بد، بیانی های مختلفی صادر و پیگیری آن را تا به دست آمدن نتیجه دنبال کرد و خوشبختانه جلوی این تعدیل نیرو در نخستین روزهای شیوع کرونا گرفته شد.

تعدیل پرستاران، معضلی قدیمی و بدون برنامه ریزی است

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تاکید نمود: موضوع قرارداد 89 روزه پرستاران که به نوعی نیروهای شرکتی محسوب می شوند هم موضوع دیگری بود که این افراد را به دلیل نداشتن ثبات شغلی دچار نگرانی و استرس نموده بود و در موج اول شیوع بیماری کرونا مطرح شد.

زارعیان یادآور شد: پس از پشت سر گذاشتن موج اول کرونا و کاهش و پایین آمدن تعداد ابتلای شهروندان به بیماری کرونا، سیاستگذاران حوزه سلامت فکر کردند که با آمدن فصل گرما و فروکش کردن موج اول، دیگر با این بیماری و موج دوم آن روبرو نخواهیم شد و به همین دلیل مجددا تعداد قابل توجهی از پرستاران شرکتی را تعدیل کردند و این در حالی بود که همان زمان هم با استانداردهای جهانی فاصله داشتیم.

وی در ادامه توضیح داد: تعدیل پرستاران در دوران شیوع بیماری کرونا تنها اتفاق نیوفتاد و موضوع تازه ای نیست و سالهای سال است که به عنوان یک مشکل عظیم در کشور مطرح است و این مشکل به دلیل دریافت مشاوره های غلطی است که مسئولان حوزه سلامت از افراد غیر کارشناس دریافت نموده و گاهی هم موضوع بودجه را بهانه تعدیل نیروی بخش درمانی قرار می دهند.

تخلف شرکتهای خصوصی در استخدام افراد غیر متخصص به جای پرستار

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران یادآور شد: نگرانی ما این بود که با کمبود پرستار در بیمارستان ها روبرو شویم و این معضلات در شرایط حادی چون شیوع بیماری کرونا تشدید گردد و اینجا بود که پیگیری ثبات و امنیت شغلی پرستاران را با جدیت مورد آنالیز قرار دادیم و رایزنی هایی صورت گرفت تادر نهایت کار استخدام پرستاران و تامین امنیت شغلی آن ها شروع شد و البته برخی از شرکتها افراد غیر متخصص غیر پرستار را به کار گرفتند که جلوی این کار هم گرفته شد.

زارعیان توضیح داد: پس از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر مجوز استخدام 30 هزار پرستار جدید را هم دریافت نموده ایم و این امکان وجود دارد که نیروهای شرکتی تبدیل شرایط شده و نیروهای استخدامی از امنیت شغلی بیشتری برخوردار خواهند شد و اگر چه استخدام و به کار گیری پرستارها برای دولت بار اقتصادی به همراه خواهد داشت اما باید عملی گردد.

وی افزود: استخدام و تبدیل شرایط پرستارها شرایطی چون شرط سنی و نوع مدرک تحصیلی آن ها را شامل می گردد و برای پرستارهایی که دارای مدرک لیسانس هستند شرط سنی 30 سال مشخص شده است و اابته برای پرستارهای آقا 2 سال به این شرط سنی اضافه می گردد و شرط سنی تبدیل شرایط پرستارهای شرکتی که مدرک کارشناسی ارشد دارند هم 35 سال است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تاکید نمود: بخشی از استخدام و به کارگیری پرستارها تا کنون صورت گرفته است و علی رغم بار اقتصادی که این اقدام برای دولت به دنبال داشته است باید تا انتها جذب و استخدام 30 هزار پرستار ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 593

به "تخلف شرکت های خصوصی در به کارگیری نیروهای غیر متخصص به جای پرستار، جزئیات شرایط تغییر شرایط قراردادی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف شرکت های خصوصی در به کارگیری نیروهای غیر متخصص به جای پرستار، جزئیات شرایط تغییر شرایط قراردادی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید