تغییرات قیمت خودرو، چالش اصلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی است

به گزارش چای قند پهلو، تهران(پانا) - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت چالش اصلی در بحث نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، تغییرات قیمت خودرو است که موجب شده، فرآیند نوسازی را متوقف کند.

تغییرات قیمت خودرو، چالش اصلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی اعلام کرد: هر سه ماه یک بار شرکت های خودروساز با ارائه دلایل و ارجاع مستندات خود افزایش و تغییرات قیمت خودرو را اعلام می نمایند و این اعلام جدید قیمت و افزایش آن از دلیل ایجاد وقفه در فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: اکنون یک ماه است که این موضوع موجب شده که در فرایند نوسازی تاکسی ها وقفه ایجاد گردد و بر این اساس منتظر اعلام قیمت جدید خودرو هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: اکنون دو هزار نفر از رانندگان تاکسی اقدامات لازم برای نوسازی خودروهای خود را انجام داده، پیش فاکتور نیز برای آنها صادر شده، وجه مورد نظر را پرداخت نموده و خودروهای آنها هم تحویل داده می گردد.

ضامنی اضافه نمود: اما دو هزار نفر از رانندگان تاکسی در انتظار صدور پیش فاکتور هستند تا بتوانند وجه مورد نظر را پرداخت نمایند این در حالیست که اعلام نشدن قیمت های جدید خودرو در این زمینه مشکلاتی را ایجاد نموده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت خودروسازها و همکاری دیگر مسئولان ذی ربط تا انتها سال 10 هزار تاکسی نوسازی گردد.

ضامنی اضافه نمود: به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین افزایش قیمت خودرو، سه هزار و 400 فقره تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازمان های تاکسیرانی کشور قرار می گیرد که این اقدام می تواند آغاز خوبی برای ادامه نوسازی تاکسی های فرسوده باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح سازمان تاکسیرانی شهرها، اولویت های خود را برای دریافت این تسهیلات اعلام خواهند کرد، گفت: وام 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد خواهد بود و زمان باز پرداخت آن هم 60 ماه و بانک عامل آن هم پست بانک است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه نمود: در مرحله نخست اعطای این تسهیلات شامل سه هزار و 400 راننده تاکسی که خودروهای فرسوده دارند، خواهد شد و در حال پیگیری هستیم تا با مساعدت سازمان شهردای ها و دهیاری ها و همچنین بانک عامل، پرداخت این تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی ادامه یابد.

ضامنی ادامه داد: در این طرح سعی شده، اولویت های پرداخت تسهیلات متناسب با عملکرد و تعداد تاکسی های فرسوده سازمان تاکسیرانی هر شهر باشد تا حداقل نوسازی تاکسی های فرسوده در این شهرها انجام گردد.

وی ادامه داد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شامل سمند و پژو 405 با استاندارد و سطح آلایندگی یورو 5 است و قیمت هم توسط خودرو ساز اعلام خواهد شد.

ضامنی با بیان اینکه شرایط استفاده از مزایای اسقاط تاکسی های فرسود مانند سابق است، اضافه نمود: بعد از اینکه راننده تاکسی متقاضی، فرآیند ثبت نام را انجام داد به بانک معرفی می گردد و بعد از تکمیل ثبت نام برای آنها پیش فاکتور صادر می گردد و مابقی وجه مورد نظر به خودرو ساز به وسیله اعطای تسهیلات پرداخت خواهد شد.

ضامنی اضافه نمود: اکنون 192 هزار تاکسی در سن فرسودگی قرار دارند و این تعداد تاکسی فرسوده تا انتها سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 537

به "تغییرات قیمت خودرو، چالش اصلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات قیمت خودرو، چالش اصلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید