تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز رسیده است

به گزارش چای قند پهلو، شرکت نفت بریتیش پترولیوم تقاضای جهانی برای نفت را 100 میلیون بشکه در روز تخمین می زند یعنی بالاتر از سطح تقاضا قبل از بحران کرونا.

تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز رسیده است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت بریتیش پترولیوم تخمین می زند تقاضای جهانی برای نفت همین حالا هم از آستانه 100 میلیون بشکه در روز که قبل از بحران کرونا دیده می شد فراتر رفته است.

این شرکت پیش بینی می نماید فرایند افزایش تقاضای نفت ادامه یافته و در 2022 از سطح قبل از بحران کرونا پیشی می گیرد.

طبق گزارش این شرکت، ائتلاف اوپک پلاس وظیفه خود را در مدیریت تعادل بازار به خوبی انجام می دهد، بنابراین قیمت نفت روبه افزایش خواهد بود.

قیمت نفت خام برنت 7 درصد در سه ماهه سوم امسال میلادی افزایش یافت و به میانه 74 دلار در هر بشکه رسید و در هفته های اخیر به 80 دلار در هر بشکه رسیده است.

بریتیش پترولیوم خاطرنشان کرد این افزایش قیمت نتیجه بالا رفتن تقاضا در پی بهبودی از بحران کرونا و بعلاوه افزایش محتاطانه فراوری اوپک پلاس است که باعث کاهش ذخایر نفتی به سطح قبل از بحران کرونا شده است. انتظار می رود قیمت نفت در ادامه امسال میلادی تحت تاثیر سطح پائین ذخایر و تقاضای بالاتر برای نفت به جای گاز طبیعی باشد.

پیش بینی بریتیش پترولیوم از تقاضای جهانی برای نفت همگام با نظر بیشتر تحلیلگران و صنایع است که تخمین می زنند مصرف نفت در سه ماهه سرانجامی 2021 یا اوایل سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا می رسد.

رییس شرکت نفت آمریکایی هس در سرانجام سپتامبر گفت: سرمایه گذاری صنعت نفت در بخش فراوری برای تأمین تقاضا بسیار پایین است. تقاضا برای نفت در سرانجام امسال میلادی و اوایل 2022 به سطح قبل از بحران کرونا بازمی شود.

اوپک تقاضای جهانی نفت در 2022 را به طور میانه 100 . 8 میلیون بشکه در روز پیش بینی می نماید درحالی که آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد مصرف در سال آینده میلادی 99 . 6 میلیون بشکه در روز باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1064

به "تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید