خاوازی: در عملیات آبخیزداری از برنامه وزارتخانه جلوتر هستیم

به گزارش چای قند پهلو، وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا سرانجام سال جاری 1.2 هکتار عملیات آبخیزداری اجرایی می شود که نشان می دهد از برنامه این وزارتخانه جلوتر هستیم.

خاوازی: در عملیات آبخیزداری از برنامه وزارتخانه جلوتر هستیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، کاظم خاوازی در آیین رونمایی از چهار پروژه مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری که در محل این سازمان برگزار شد اضافه نمود: تا خاتمه سال 1.2 میلیون هکتار از اراضی کشور عملیات آبخیزداری در آن انجام خواهد شد که تا به امروز 800 هزار هکتار آن را انجام داده ایم که مطابق با عدد تکلیفی این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: پروژه هایی که در این حوزه انجام می شود جنس کارش متفاوت است و باید بتوانیم درآمد ثابت برای کسانی که در این پروژه ها (بخش خصوصی) فعالیت می کنند درآمد پایدار باید داشته باشد.

وی گفت: من به شخصه علاقمند به ایجاد استارتاپ ها به این شکل در حوزه هایی مثل مرغ و تخم مرغ بودم، اما اجرایی نشد حال این استارتاپ ها را به حوزه جنگل ها و مراتع و آبخیزداری برده ایم.

خاوازی اظهارداشت: رییس جمهور برای حفاظت از جنگل های زاگرس دستور صادر کرده است که بخاطر همین یک شورای عالی برای حفاظت از جنگل های زاگرس تشکیل می شود، در بحث بیابان زدایی نیز رییس جمهور ابلاغیه صادر کرده است.

وی با اشاره به گرفتاری های مردم در امور اداری در بخش سازمان جنگل ها و مراتع گفت: باید به گونه ای رفتار شود و تسهیلاتی فراهم آورد که مسائل در این بخش به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی برحضور مردم برای حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و اضافه نمود: با کمک مردم می توان به خوبی از عرصه های منابع طبیعی حمایت و صیانت کرد.

در این مراسم چهار پروژه مشترک مهار و تثبیت عرصه های بحرانی تولیدکننده گرد و غبار با استفاده از انواع فناوری و عملیات های ابخوان و ابخیزداری، بکارگیری فناوری های بیو مهندسی و ییو مکانیکی در حفظ احیا توسعه و بهره برداری طبیعی و کنترل گرد و غبار، توسعه و ترویج گونه بومی (گون علفی) به منظور مقابله با بیابانزایی و مدل توسعه حفاظت آب و خاک احیا پوشش گیاهی با استفاده از فناوری پتوی بنتونیت با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 590

به "خاوازی: در عملیات آبخیزداری از برنامه وزارتخانه جلوتر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاوازی: در عملیات آبخیزداری از برنامه وزارتخانه جلوتر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید