خبرنگاران انگلیس شورش طرفداران ترامپ در واشنگتن را محکوم کرد

به گزارش چای قند پهلو، لندنن - خبرنگاران - وزیر امور خارجه انگلیس درگیری های روز چهارشنبه در کنگره آمریکا توسط طرفداران دونالد ترامپ را که به کشته شدن دست کم 4 نفر و مجروح شدن دهها تن دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

خبرنگاران انگلیس شورش طرفداران ترامپ در واشنگتن را محکوم کرد

به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب روز پنجشنبه با انتشار پیغامی در توئیتر نوشت: پس از رویدادهای تکان دهنده دیروز، باعث خرسندی است که کنگره کار خود را از سر گرفت و پیروزی جوبایدن را تائید کرد.

وی اضافه نمود: این پیغام مهمی را ارسال می نماید که اراده دمکراتیک مردم آمریکا را نمی توان با اقدامات خشن عده اندکی تغییر داد. راب توضیح داد: انگلیس خشونت های دیروز را بی قید و شرط محکوم می نماید.

پیشتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حمله به کنگره آمریکا را شرم آور خواند و با انتشار پیغامی در توئیتر نوشت که انتقال قدرت در آمریکا با آرامش و منظم صورت گیرد.

دیشب و تنها ساعتی پس از خاتمه سخنرانی دونالد ترامپ، نشست مشترک کنگره به ریاست مایک پنس شروع شد، اما در همان دقایق اولیه هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج برای انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا بودند را به وحشت انداخت.

نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شورش و یورش هواداران ترامپ به داخل ساختمان کنگره همراه شد، متوقف شد. این اقدام هواداران ترامپ واکنش های بین المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات جهانی ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و کوشش برای ورود به ساختمانی که نمایندگان در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.

در تیراندازی پلیس و نیروهای ضد شورش بسوی شورشیان، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 53 نفر هم در جریان شورش واشنگتن بازداشت شدند.

با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است، نه اعتراض گفت که مردم جهان و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت آمریکا می بینند، چه می گویند. وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

بایدن در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش هواداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 598

به "خبرنگاران انگلیس شورش طرفداران ترامپ در واشنگتن را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس شورش طرفداران ترامپ در واشنگتن را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید