خبرنگاران مقام یمنی: عربستان مسؤول شکست مذاکرات مبادله اسرا است

به گزارش چای قند پهلو، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن گفت که مسؤولیت شکست مذاکرات مبادله اسرا در امان پایتخت اردن بر عهده عربستان سعودی است.

خبرنگاران مقام یمنی: عربستان مسؤول شکست مذاکرات مبادله اسرا است

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، عبدالقادر مرتضی یکشنبه شب بیان نمود: مواضع عربستان سعودی در این مذاکرات بسیار بد بود و بخش زیادی از مسؤولیت شکست این دور از مذاکرات با ریاض است.

وی اضافه نمود: نقش سازمان ملل متحد نیز در حد مطلوبی نبود و هیات مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن در طول مذاکرات کمال ادب و احترام را نسبت به طرف مقابل حفظ نموده است.

رییس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن اضافه نمود: ما به همه شکل برای موفقیت مذاکرات امان کوشش کردیم و پیشنهادهای منصفانه متعددی را ارائه دادیم تا از اختلافات بگذریم اما فایده ای نداشت.

مرتضی ادامه داد: ما از طرف مقابل خواستیم که سمیره مارش بانوی اسیر یمن و دیگر زنانی را که در مارب ربوده شده اند، آزاد نمایند و همچنین آمادگی خود را برای تبادل آنها با زندانیانی که داریم، اعلام کردیم؛ اما طرف مقابل این پیشنهاد را رد کرد.

وی گفت: پیشنهاد آزادی اسرای یمنی و سودانی که در محورهای عملیاتی مرزی اسیر شدند را در مقابل اسرای ما به طرف مقابل ارائه کردیم؛ اما آنها مخالفت کردند و پیشنهاد آزادی اسرای سعودی را دادند.

رییس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن تاکید نمود: ادعای طرف های دشمن درباره مهم دانستن پرونده انسانی اسرا شعارهایی است که فقط مصرف رسانه ای دارد و از صفحات رسانه های آنها فراتر نمی رود.

دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از سرانجام یافتن نشست طرف های یمنی بدون نتیجه مشخصی اطلاع داد و گفت که آنها متعهد شدند درباره یک اقدام گسترده تر در آینده گفت و گو نمایند.

دفتر مارتین گریفیث آمده است: امروز (یکشنبه) پنجمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه تبادل زندانیان و بازداشت شدگان بین طرف های درگیری در یمن به سرانجام رسید که ریاست این نشست را به صورت مشترک دفتر فرستاده ویژه دبیرکل در یمن و کمیته صلیب سرخ بین المللی برعهده داشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 665

به "خبرنگاران مقام یمنی: عربستان مسؤول شکست مذاکرات مبادله اسرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی: عربستان مسؤول شکست مذاکرات مبادله اسرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید