رئیس سازمان بازرسی: پرونده خاوری بزرگنمایی شد، کشف پرونده جدید صد میلیارد تومانی شبیه بابک زنجانی

به گزارش چای قند پهلو، رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه در پرونده خاوری بزرگنمایی شده است، گفت: افراد دیگری نیز مانند این خاوری وجود دارند. اتفاقاً موردی وجود دارد که تلفنی با آن ارتباط داریم و وی در حدود 100میلیارد تومان مشابه کاری که بابک زنجانی انجام می داد، از وزارت نفت پول گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی: پرونده خاوری بزرگنمایی شد، کشف پرونده جدید صد میلیارد تومانی شبیه بابک زنجانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران ناصر سراج امروز در حاشیه نشست خبری با قائم مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین در محل سازمان بازرسی کل کشور درباره اقدامات نظارتی اجرا شده در قراردادها در دوران پساتحریم اظهار کرد: در دوران پساتحریم با مسئولان و مراکز دولتی هماهنگی های خوبی اجرا شده که بر قراردادهای دولتی نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دستور بازرسی و نظارت در خصوص سیل مازندران و ایلام اضافه نمود: اقداماتی در این زمینه اجرا شده و گزارش آن به مراکز مربوطه ارسال و تعیین شده که چه افرادی تا چه حدودی مسئولیت دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره دادگاه بابک زنجانی و مدعیات وی در خصوص پرونده 5میلیاردی و اینکه وی گفته بود اگر وزارت نفت مدعی است پرونده آن 5 میلیارد را تهیه کند، توضیح داد: بنده در جریان این پرونده نیستم.

قاضی سراج در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر صحت دستگیری یکی از پسران وزرای سابق در پرونده نفت و دخالت وی در این پرونده توضیح داد: من این موضوع را در روزنامه ها خوانده ام اما پرونده دکل نفتی توسط دادسرا کامل شده و فکر می کنم کیفرخواست آن صادر شده باشد. در خصوص قسمت دوم این پرونده نیز که وزیر نفت اعلام نموده بود استعلام نموده ایم و گزارشات آن در حال آنالیز است، چون گزارشات محرمانه است اسمی از افراد نمی توانم بیاورم.

وی درباره آخرین پرونده آنتونوف اضافه نمود: گزارش این پرونده تکمیل شده و در مجتمع جنایی در حال آنالیز این پرونده هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه معمولاً عادت شده به خاطر محرمانه بودن پرونده ها اسمی از افراد نمی آورند و این محرمانه گفتن ها نتیجه ای نخواهد داشت، گفت: واقعاً این گونه نیست و اگر پرونده ها به نتیجه برسند، قطعاً نام افراد اعلام خواهد شد و سیاست قوه قضائیه در اعلام این موارد است.

قاضی سراج در رابطه با اقداماتی که در پرونده خاوری اجرا شده است، توضیح داد: در پرونده خاوری، بزرگنمایی شده و افراد دیگری نیز مانند این فرد وجود دارند، اتفاقاً موردی وجود دارد که تلفنی با آن ارتباط داریم و وی در حدود 100 میلیارد تومان مشابه کاری که بابک زنجانی انجام می داد از وزارت نفت پول گرفت و این پرونده در حال پیگیری است و 60 میلیارد تومان از این اموال خوشبختانه کشف شده است و خانه و ماشین های آخرین مدل نیز کشف و در اختیار سازمان بازرسی قرار گرفته است ولی شیوه کشف را نمی توانیم شرح دهیم، در حال حاضر نیز با استفاده از یکی از مدیرکل ها با این فرد ارتباط داریم.

وی در ارتباط اتفاقات تازه دیگری که در پرونده خاوری افتاده است، شرح داد: دولت جدید کانادا موضعش نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر نموده است و ان شاءالله بتوانیم ارتباط خوبی را در این زمینه شکل دهیم و از این طریق افرادی را که پناهنده شده اند، برگردانیم کما اینکه چند نفر را هم برگردانده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: افرادی مثل خاوری افراد بزرگی نیستند و جمهوری اسلامی ایران افرادی مانند ریگی را دستگیر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 130

به "رئیس سازمان بازرسی: پرونده خاوری بزرگنمایی شد، کشف پرونده جدید صد میلیارد تومانی شبیه بابک زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان بازرسی: پرونده خاوری بزرگنمایی شد، کشف پرونده جدید صد میلیارد تومانی شبیه بابک زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید