روباتی که پیش خدمت ها را خانه نشین می نماید

به گزارش چای قند پهلو، روبات سرویس غذای جدید شرکت سافت بنک می تواند به زودی جای پیش خدمت ها و تحویل دهندگان غذا(از آشپزخانه تا میز مشتری) در رستوران ها را بگیرد.

روباتی که پیش خدمت ها را خانه نشین می نماید

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پایگاه خبری رویترز اخیرا خبر داده شرکت نامی فناوری ژاپنی سافت بانک در حال آزمایش یک روبات سرویس غذایی جدید در ژاپن است. این ربات که سروی (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که می تواند برای ارائه غذا به مشتریان به عنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به دلیل کووید-19 و هم کمبود نیروی کار در ژاپن مورد استفاده قرار گیرد.

سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها به عنوان یک پیشخدمت عمل خواهد نمود. این ربات از دوربین های سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهد نمود. روبات مذکور رسما در ماه ژانویه در ژاپن عرضه شد اما تا به امروز توسط بعضی از رستوران ها از جمله رستوران دنی(Dennys) به عنوان راهی برای ارائه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است.

هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکت ها می توانند این روبات را با هزینه 950 دلار در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره نمایند. این محصول توسط شرکت بر رباتیکس(Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همچنین یک روبات موسوم به مینی سروی برای سرو نوشیدنی فراوری نموده است. سروی عظیم مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در حالی که مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو روبات را می توان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.

مشهورترین ربات انسان نمای سافت بانک، پپر(Pepper) است که در زمان شیوع بیماری کووید-19 به عنوان خوشامدگو و همدم بیماران مبتلا به کرونای خفیف در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از ربات هایی مانند پپر در خانه های سالمندان در انگلیس برای بهبود سلامت روان سالمندان و کاهش تنهایی آنها نیز استفاده نموده اند. این روبات های خودران سخنگو می توانند به مهار اپیدمی تنهایی سالمندان یاری نمایند.

ربات پپر(Pepper) یک ربات با ارتفاع 120 سانتی متر(47 اینچ) با ویژگی های شبیه به انسان است که در حال حاضر در بعضی از کشورها با استقبال بسیاری از افراد روبرو شده و بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این روبات همچنین زدن ماسک را به افراد یادآوری میکند. دوربین تعبیه شده بر روی روبات پپر چهره افرادی را که به آن نزدیک می شوند اسکن می نماید و اگر تشخیص دهد نیمه پایین صورت آنها پوشیده نیست، این عبارت را بیان می نماید: شما همواره باید به درستی ماسک بزنید. اگر ربات مذکور مشاهده کند که افراد ماسک خود را زده اند این عبارت را بیان می نماید: ممنونم که ماسک خود را زده اید. چندی پیش حتی از این ربات های کارآمد به عنوان طرفدار در ورزشگاه نیز استفاده کردند. اخیرا مسابقات بیسبال ژاپن در شرایطی برگزار گردید که ربات های شرکت سافت بانک به جای طرفداران تیم ها در صندلی قرار گرفته بودند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 371

به "روباتی که پیش خدمت ها را خانه نشین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که پیش خدمت ها را خانه نشین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید