سنای افغانستان: نیروهای خارجی عامل جنایت جنگی محاکمه شوند

به گزارش چای قند پهلو، شماری از اعضای سنای افغانستان ضمن تاکید بر محاکمه نیروهای استرالیایی گفتند که سایر جنایت های نیروهای خارجی نیز باید توسط دادگاه لاهه پیگیری گردد.

سنای افغانستان: نیروهای خارجی عامل جنایت جنگی محاکمه شوند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از تایید کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای استرالیایی، اعضای سنای افغانستان عذرخواهی دولت کانبرا را کافی ندانستند و تاکید کردند که عاملان این جنایت ها در افغانستان باید توسط دادگاه لاهه مطابق با قوانین بین المللی پیگیری شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سناتوران افغان همچنین خواهان پرداخت غرامت جنگی به خانواده قربانیان این جنایات شدند.

فضل هادی مسلم یار رئیس سنای افغاستان نیز خواهان تامین عدالت در این باره شد و اظهارداشت: از یکسو افغان ها ازهمکاران بین المللی شان به این شیوه متضرر می شوند و از سوی دیگر گروه های افراطی تحت عنوان دین و مقدسات، از مردم ما قربانی می گیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ارتش استرالیا چند روز پیش نتیجه تحقیقاتش را درباره کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان این کشور منتشر کرد که در آن تنها کشتار غیرقانونی 39 زندانی، کشاورز و غیرنظامی افغان تایید شده است.

دولت استرالیا درحالی گوشه ای از جنایات نظامیانش در افغانستان را تایید نموده است که در دو دهه اخیر نیز همه نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند اما آمریکا با لغو ویزا دادستان لاهه برای پرونده افغانستان، دیگر اعضای دادگاه مرتبط با این پرونده را به بازداشت، بلوکه کردن دارایی و تحریم تهدید کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 505

به "سنای افغانستان: نیروهای خارجی عامل جنایت جنگی محاکمه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای افغانستان: نیروهای خارجی عامل جنایت جنگی محاکمه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید