شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با تمرکز بر ادامه جنگ اراده ای برای صلح ندارد

به گزارش چای قند پهلو، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان درباره فرایند صلح این کشور گفت که طالبان اراده ای برای صلح ندارد و تمرکز این گروه بر ادامه یافتن جنگ است.

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با تمرکز بر ادامه جنگ اراده ای برای صلح ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان طالبان را متهم کرد که شهروندان خارجی در میدان های جنگ این گروه حضور فعال دارند.

وی افزود: گروه طالبان با سایر گروه های مخالف ارتباط اقتصادی و ایدئولوژیک دارد و به همین دلیل جدایی آنها سخت است.

رحمت الله اندر در رشته توئیتی نوشت که طالبان هیچ اراده ای برای صلح ندارد و تمرکز این گروه بیشتر بر ادامه یافتن جنگ در افغانستان است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان همچنین طالبان را متهم کرد که این گروه به اهداف غیرنظامی فشار وارد می کند و مسئولیت آن را به عهده دولت می گذارد.

اندر پیش از این نیز با اشاره به بن بست مذاکرات قطر گفته بود که تیم مذاکره افغانستان برای یافتن راه حل سیاسی بحران این کشور در قطر حضور دارد در حالی که طالبان مشغول سفرهای خارجی است، این گروه به صلح و مذاکره متعهد نیست.

وی همچنین گفته بود که توافق آمریکا با طالبان تاثیری بر کاهش خشونت ها نداشته و در ایجاد این توافق مشورت های لازم با دولت افغانستان صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: این توافقنامه نتوانسته است که به برقراری صلح، پایان جنگ، توقف خونریزی ها و بهبود شرایط مردم افغانستان کمکی کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 813

به "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با تمرکز بر ادامه جنگ اراده ای برای صلح ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان با تمرکز بر ادامه جنگ اراده ای برای صلح ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید