عربستان و AFC دست در دست هم؛ علیه استقلال خبرنگاران

به گزارش چای قند پهلو، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2021 تا چند روز دیگر شروع می گردد و این درحالیست که تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملا به ضرر تیم های ایرانی مخصوصا استقلال بوده است.

عربستان و AFC دست در دست هم؛ علیه استقلال خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در چند هفته اخیر سلب میزبانی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 و تیم های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2021 موضوع داغ فوتبال ایران بوده است و AFC هر تصمیمی اتخاذ نموده، به ضرر تیم ملی ایران و تیم های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

تیم ملی ایران در حالیکه در 3 بازی از 4 بازی باقی مانده مقدماتی جام جهانی 2022 میزبان حریفانش بود با تصمیم AFC باید به بحرین سفر کند، زیرا بازی های این گروه به صورت متمرکز در کشور بحرین برگزار خواهد شد که به همراه عراق رقبای اصلی ایران برای صعود از این گروه هستند.

بعد از این اتفاق در شرایطی که AFC اعلام نموده بود، تیم فولاد میزبان العین در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان بود، در اقدامی عجیب میزبانی را از فولاد خوزستان گرفت و اعلام شد این بازی باید در کشور عربستان برگزار گردد!

اعطای میزبانی گروه E بازی های لیگ قهرمانان آسیا به هند یکی دیگر از تصمیمات عجیب AFC بود، زیرا در گروهی که تیم هایی همچون الریان قطر و پرسپولیس ایران، فینالیست دوره قبل مسابقات حضور داشتند AFC تیم گوای هند را شایسته میزبانی دانست.

تیم تراکتور دیگر نماینده ایران در گروه B مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در شارجه امارات به مصاف رقبا برود و فولاد در صورت پیروزی برابر العین امارات و صعود به مرحله گروهی، مثل استقلال در عربستان با حریفانش مسابقه خواهد داد.

حالا که بحث استقلال شد بد نیست به این نکته اشاره کنیم که ساعت جدید بازی های این گروه می تواند برای استقلال مشکل ساز گردد. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در زمان بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار بود 4 بازی استقلال در ساعت 24 برگزار گردد و ساعت دو بازی هم 21:30 به وقت تهران بود، اما AFC با درخواست باشگاه الاهلی برای تغییر ساعت بازی های این گروه موافقت کرد و حالا استقلال باید 4 بازی خود را در ساعت 00:45 بامداد و دو بازی اش را در ساعت 22:15 به وقت تهران برگزار کند.

تغییر ساعت بازی های استقلال می تواند روی نمایش شاگردان مجیدی تاثیر منفی بگذارد چرا که احتمالا ساعت بیولوژیک بدن بازیکنان به هم می خورد و آبی ها نمی توانند با تمام توان به مصاف حریفانشان بروند.

به نظر می رسد AFC بنای برنامه ریزی خود را معطوف به در خواست کشور و تیم های عربستانی نموده است و دیگر تیم های حاضر در قاره آسیا جز برنامه و شرایطی که عربستانی ها درخواست میکنند و AFC اجرا، حق انتخابی ندارند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 745

به "عربستان و AFC دست در دست هم؛ علیه استقلال خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و AFC دست در دست هم؛ علیه استقلال خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید