عملکرد پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک رضایتبخش نیست

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عملکرد پیمانکار پروژه بیمارستان ولیعصر با وجود اینکه مسئله ای در تامین منابع اقتصادی ندارد، رضایت بخش نیست.

عملکرد پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک رضایتبخش نیست

سید محمد جاقتصادیان شانزدهم شهریورماه در جلسه آنالیز شرایط ساخت بیمارستان ولیعصر اراک با اشاره به فرصت داده شده به پیمانکار پروژه در 22 اردیبهشت ماه 99 اظهار کرد: این فرصت به جهت تغییر و تحول در فرایند پروژه داده شد.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارائه شده در 25 مردادماه مباحث و اقدامات اجرا شده از سه ماه اخر سال 98 تا به امروز نه تنها منجر به افزایش پیشرفت و راندمان پروژه نشده بلکه نسبت به پیشرفت کاری که قبلا اجرا شده، کمتر بوده است، گفت: براساس این گزارش، جدای از ضعف اقتصادی و مدیریت پیمانکار می تواند ناشی از مسائل شرکت پیمانکار با عوامل قبلی همچون جذب نیرو و تامین کنندگان اعتبارات و فروشندگان مصالح و ... بوده باشد به نظر می رسد که با این فرایند ادامه کار آینده ای برای پروژه متصور نباشد..

جاقتصادیان توضیح داد: براساس برنامه زمانبندی 2 ماهه باید 11.82 درصد پیشرفت در پروژه حاصل می شد که طبق ارزیابی اجرا شده 2.85 درصد پیشرفت رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت کل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک براساس گزارش شرکت مشاور تا انتها دی ماه 1398 بالغ بر 66.03 بوده است که این رقم در 25 مردادماه 99 به 69.95 درصد رسیده است، گفت: نیروی انسانی فعال در پروژه طبق تعهدات باید روزانه 400 نفر باشد که در خردادماه 99 این رقم به شکل میانگین 142 نفر و در مردادماه 132 نفر بوده است و عملا تعهدات زمانبندی و نیروی انسانی محقق نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: عملکرد قسمت سازه از دیگر بخش ها فعالتر بوده است و اجرای دیوار بتنی میانی بین دو مجموعه، لوله کشی و ... برخلاف تعهدات از معضلات واقعی پروژه است و عملا پروژه به خوبی جلو نرفته است. اقلام آرماتور، سرامیک، سیم های برق و ... کاهش جدی دارد و عملا کمبود منابع و مصالح و نیروی انسانی و عدم حمایت شرکت پیمانکار باعث کندی فرایند پروژه شده است.

وی با بیان اینکه طی بازدید مسئولان ارشد استان رضایتمندی لازم کسب نشده و تعهدات پیمانکار نیز عملیاتی نشده است، گفت: برای پروژه مشکل اقتصادی وجود ندارد و روز گذشته 37 میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اختصاص یافته است ولی عدم پیشرفت پروژه باعث می گردد که در سطح ملی بودجه تخصیصی کاهش یابد اما با توجه احتیاج استان و مطالبه به حق مردم به جهت سرعت بیشتر پروژه ضروری است که برای معین تکلیف کار تسریع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 372

به "عملکرد پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک رضایتبخش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک رضایتبخش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید