فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه شد، ماموریت جدید بشار الجعفری در دمشق

به گزارش چای قند پهلو، رئیس جمهوری سوریه، فیصل المقداد را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور در پی درگذشت ولید المعلم منصوب کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه شد، ماموریت جدید بشار الجعفری در دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، فیصل المقداد در پی درگذشت ولید المعلم به عنوان وزیر خارجه جدید سوریه تعیین شد.

فیصل مقداد معاون ولید معلم وزیر خارجه فقید سوریه بود.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد طی سه فرمان قانونگذاری، فیصل المقداد را به عنوان وزیر خارجه و مهاجران، بشار الجعفری را به عنوان معاون وی و بسام الصباغ را به عنوان نماینده جدید و دائمی سوریه در سازمان ملل به جای الجعفری تعیین کرد.

تعیین فیصل المقداد در پی درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه سوریه گرفت که روز دوشنبه 16 نوامبر (26 آبان) در سن 79 سالگی درگذشت.

مقداد به علت بیماری آقای ولید معلم که طی سال های اخیر از بیماری قلبی رنگ می برد در بیشتر کنفرانس ها و سیمنارها شرکت می کرد و به انعکاس دیدگاههای این کشور در حوزه سیاست خارجی می پرداخت.

فیصل المقداد و بشار الجعفری در یک نگاه

فیصل مقداد در سال 1954در روستای غصم از توابع استان درعا به جهان آمد. وی در سال 1978در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه دمشق فارغ التحصیل شد و در سال 1993 در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه پراگ به درجه دکترا رسید.

فیصل المقداد در سال 1994 میلادی فعالیت خود را در دستگاه دیپلماسی سوریه آغاز کرد. وی در سال 1995 میلادی به دفتر نمایندگی سوریه در سازمان ملل پیوست و در کمیته های مختلف سازمان ملل فعالیت کرد و نماینده سوریه در بسیاری از کنفرانس های بین المللی بود، وی همچنین به عنوان معاون نماینده دائم و نماینده سوریه در شورای امنیت تعیین شده بود.

المقداد ریاست چندین جلسه شورای امنیت را برعهده داشت، همچنین به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد ریاست چند نشست آن را هم برعهده گرفت.

وی در سال 2003 میلادی به عنوان نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تعیین شد.

بشار الجعفری هم فعالیت خود را در وزارت خارجه سوریه در سال 1980 میلادی آغاز کرد، دبیر سوم سفارت سوریه در پاریس طی سالهای 1983 تا 1988 بود.

وی بار دیگر طی سالهای 1998 تا 2002 به سفارت سوریه در پاریس رفت، وی همچنین به عنوان کاردار سفارت سوریه در اندونزی فعالیت کرده است.

بشار الجعفری در سال 2002 به عنوان مدیر اداره سازمانهای بین المللی در وزارت خارجه سوریه، سپس به عنوان سفیر و نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو فعالیت کرد و سرانجام در سال 2006 به عنوان نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نیویورک انتخاب شد و تا امروز که به عنوان معاون المقداد از سوی بشار اسد منصوب شد، به فعالیت خود ادامه داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 507

به "فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه شد، ماموریت جدید بشار الجعفری در دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه شد، ماموریت جدید بشار الجعفری در دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید