قیمت نفت به 51 دلار رسید

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز؛ روز پنجشنبه نفت به بالاترین سطح نه ماهه رسید، پس از اینکه داده های دولتی در هفته گذشته کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده را نشان داد، در حالی که پیشرفت به سمت توافق محرک اقتصادی ایالات متحده و تقاضای بالای آسیا نیز قیمت ها را افزایش داد.

قیمت نفت به 51 دلار رسید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

معاملات آینده نفت خام برنت با 45 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 51.53 دلار در هر بشکه رسید در حالی که معاملات آینده نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 46 سنت افزایش یا نزدیک به 1 درصد افزایش به 48.28 دلار در هر بشکه رسید. هر دو معیار به بالاترین حد خود از اوایل ماه مارس رسیده اند.

به گفته یک تحلیلگر ارشد: همه تیترها برای قیمت نفت صعودی است.

سه پالایشگاه هند تقریبا با ظرفیت 100 درصد کار می نمایند، که نشان می دهد تقاضای نفت خام همچنان قوی است و به نظر می رسد ایالات متحده به ارائه محرک اقتصادی و پولی بیشتر ادامه می دهد و دلار را به قیمت پایین تر و بیشتر کالاها را به قیمت بالاتر می رساند.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 11 دسامبر، بیش از انتظار تحلیلگران یعنی کاهش 1.9 میلیون بشکه، تا 3.1 میلیون بشکه کاهش یافت.

همچنین با افزایش قیمت نفت، قانون گذاران ایالات متحده به توافق در خصوص بسته اقتصادی هزینه های حمایت از ویروس 900 میلیارد دلاری در روز چهارشنبه نزدیک شده بودند که دموکرات ها و جمهوری خواستار ارشد نسبت به ماه های گذشته راضی تر به نظر می رسیدند.

همچنین روز پنجشنبه ایالات متحده فعالیت خود را برای رساندن واکسن COVID-19 به پزشکان و پرستاران در این کشور گسترش داد جهت مقابله با بیماری همه گیر که باعث کشته شدن بیش از 2500 آمریکایی در روز می گردد.

آخرین هفته معاملاتی سال برای قیمت های نفت خام بسیار صعودی بود در حالی که تاجران انرژی بیشتر به پایان روشن COVID توجه می نمایند و همچنان که تقاضای آسیا همچنان قوی است.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 559

به "قیمت نفت به 51 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به 51 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید