قیمت نفت صعودی شد

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران: قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار دنیای با امیدواری به اقدام اوپک و بانک های مرکزی دنیا در برابر صدمات مالی شیوع ویروس کرونا، برای دومین روز افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت یک دلار و 26 سنت معادل 2.4 درصد افزایش یافت و به 53 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و 24 سنت معادل 2.7 درصد افزایش یافت و به 47 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید.

این دو شاخص قیمت در پی شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن تقاضا برای نفت، از اوجشان در ژانویه بیش از 20 درصد افت نمودهاند اما در دو روز گذشته اندکی بهبود پیدا نمودهاند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: قیمت های نفت پس از این که عظیم ترین اقتصادهای دنیا اعلام کردند در مبارزه با تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا متحد خواهند شد و احتمال موافقت روسیه با کاهش بیشتر فراوری نفت در نشست هفته جاری اوپک پلاس، بهبود پیدا نموده و از رکورد پایین اخیرشان فاصله گرفتند.

لومر، وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه اظهار کرد: وزیران دارایی گروه جی 7 هفته جاری درباره بهترین راه حل برای مقابله با اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا مذاکره خواهند کرد. این اقدام در حالی روی می دهد که بانک های مرکزی دنیا تسهیل سیاست پولی و اقدامات محرک اقتصادی را قول دادهاند.

ویروس کرونا که از چین شیوع پیدا کرد، به بیش از 60 کشور گسترش پیدا نموده و بیش از 3000 قربانی گرفته است. با تداوم نگرانی ها نسبت به پیامدهای شیوه این اپیدمی، اعضای کلیدی اوپک به منظور متوقف کردن ریزش قیمت های نفت، سرگرم مذاکره برای کاهش فراوری خود به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر هستند. پیشنهاد قبلی که از سوی کمیته فنی اوپک پلاس مطرح شد، کاهش فراوری 600 هزار بشکه در روز علاوه بر 1.7 میلیون بشکه در روز است که فعلا اجرا میشود و قرار است تا انتها مارس ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف شدهاند، قرار است اواخر هفته جاری برای تصمیمگیری درباره سیاست فراوری خود در وین ملاقات نمایند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتش در سنگاپور گفت: ازسرگیری تدریجی فعالیت های اقتصادی در چین هم از قیمت های نفت پشتیبانی نموده است.

طبق نظرسنجی رویترز، پیش بینی میشود آماری که هفته جاری منتشر خواهد شد، نشان بدهد که ذخایر نفت آمریکا برای ششمین هفته رشد نموده و به میزان 3.3 میلیون بشکه افزایش پیدا نموده در حالی که ذخایر فرآورده های نفتی کاهش پیدا نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 19

به "قیمت نفت صعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت صعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید