دیدار مشاور ماکرون با یک چهره راست افراطی فرانسه جنجالی شد

به گزارش چای قند پهلو، ملاقات اخیر یکی از مقامهای دولت فرانسه با یک چهره جناح راست افراطی این کشور باعث افزایش فشارها بر امانوئل ماکرون از بابت متهم شدن به نزدیکی به راستهای افراطی شده است.

دیدار مشاور ماکرون با یک چهره راست افراطی فرانسه جنجالی شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، اخیرا در پی حضور یکی از نزدیکترین مشاوران امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک ملاقات همراه با صرف ناهار با یک چهره ارشد جناح راست افراطی این کشور جنجال به راه افتاده و ماکرون متهم به کوشش برای جلب نظر حامیان راست های افراطی شده است.

برونو راجر پتی، یک مشاور ارشد کاخ الیزه ماه اکتبر پذیرای ماریون مارشال، خواهرزاده مارین لوپن، در یک اتاق خصوصی در یک کافه مشهور شهر پاریس بود.

ماریون مارشال 31 ساله که در سال 2018 نام خانوادگی لوپن را از اسمش برداشت پیش از این نماینده جناح راست افراطی فرانسه موسوم به جبهه ملی در مجلس این کشور برای مدت پنج سال تا 2017 بوده است؛ حزبی که چندی پیش نامش را به حزب اجتماع ملی تغییر داد.

او همچنین نوه ژان ماری لوپن، بنیانگذار حزب جبهه ملی و به عنوان جوانترین نماینده مجلس فرانسه مطرح است.

اخبار این ملاقات در حالی مطرح شد که ماکرون متهم به کوشش برای جلب نظر رای دهندگان راستگرای فرانسه به موجب دو قانون جدید شده است؛ یکی قانون پوشش دهنده امنیت جهانی که به پلیس اختیارات جدید می دهد و دومی قانونی با هدف مبارزه با جدایی طلبی مذهبی که باعث به راه افتادن اعتراضات شده است.

راجر پتی که سابقا مجری تلویزیون و خبرنگار سیاسی بوده به لوموند که این گزارش را منتشر ساخت تاکید نمود که به طور شخصی با ماریون مارشال ملاقات نموده است.

او به این روزنامه گفت: می خواستم بدانم او چه چیزی برای گفتن داشته و اینکه آیا انگشتش روی نبض آرای عمومی هست که چنین موردی مطرح نبود. من دریافتم که با هم اختلاف داریم.

ماریون مارشال نیز اظهار کرد، به وسیله یک دوست به او نزدیک شده اند. او بیان داشت: برونو راجر پتی با یک دوست تماس گرفت تا پیشنهاد ملاقات با من را بدهد. من قبول کردم. در اصل من هرگز مصاحبه کردن با افراد را رد نمی کنم. فراتر از همه من کنجکاو بودم شخصی را بشناسم که در زمانی که قانونگذار مجلس بودم برایش جالب بود که هر دو هفته یک بار من را نازی بخواند.

شاهدان به خبرنگاران فرانسوی گفتند که در جریان این ملاقات در کافه Le Dôme در نزدیکی مونپارناس که در حدود ساعت دو بعد از ظهر سرانجام یافت راجر پتی صورت حساب ناهار را پرداخت نموده است. این کافه رستوران دارای یک ورودی پشتی است که قبلا از سوی فرانسوا میتران، رئیس جمهور سوسیالیست اسبق فرانسه در دهه 1980 برای ملاقات پنهانی اش استفاده می شد.

مارشال پیش از این در سال 2017 اعلام نموده بود که سیاست را ترک نموده و یک انستیتوی شخصی خود را در شهر لیون ایجاد می نماید. این ملاقات رسانه های فرانسوی را به حدس درباره این ملاقات وا داشت.

لوموند نوشت: برونو راجر پتی از این ملاقات امید به چیزی داشته است؟ گفتگو درباره مارین لوپن؟ سنجیدن بلندپروازی های سیاسی ماریون مارشال؟ آنالیز کاندیداهای احتمالی سمت راست جناح راست؟

کاخ الیزه اظهارنظری درباره این ملاقات نداشت، هر چند که منابع در ریاست جمهوری به خبرنگاران گفتند که ماکرون از آن اطلاع نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 523

به "دیدار مشاور ماکرون با یک چهره راست افراطی فرانسه جنجالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مشاور ماکرون با یک چهره راست افراطی فرانسه جنجالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید