نگرانی کارشناسان از پرتگاهتعویق وام مسکن برای مالکان کانادایی

به گزارش چای قند پهلو، آمار فروش مسکن به ویژه در تورنتو در ماه گذشته چشمگیر بود و تعداد معاملات با وجود شرایط نه چندان با ثبات مالی در بازارهای شرق کانادا بیش از حد انتظار بود. اما کارشناسان معتقدند اثر پاندمی تا خاتمه سال جاری کاملا واضح نمی گردد و دلیل آن هم واژه ای به نام پرتگاه تعویق است که بانکی ها استفاده می نمایند.

نگرانی کارشناسان از پرتگاهتعویق وام مسکن برای مالکان کانادایی

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

این واژه اشاره به تاریخ انقضای برنامه هایی دارد که باعث شده خریداران چند ماه اضافی وقت داشته باشند. تا وقتی این تاریخ از راه نرسد، شاهد گستره حقیقی مسائل بازار مسکن نخواهیم بود.

به عقیده آنها محک زدن واقعی بازار وقتی امکان پذیر خواهد بود که برنامه های تعویق پرداخت به اتمام برسند. از آوریل، افرادی که درآمد نداشتند توانستند پرداخت وام مسکن خود را تا شش ماه به تعویق بیندازند. این باعث رشد شدید بدهی هایی شد که معمولا در دوران رکود می بینیم و همچنین باعث شد موجودی مسکن وارد بازار نگردد.

اما کارشناسان هشدار می دهند به تعویق افتادن ها می تواند حسی امنیتی کاذب به مردم بدهد. حالا ممکن است مردم فکر نمایند بازارهای مسکن ریسکی ندارند اما این موقتی است. با انقضای تعویق ها به پرتگاه نزدیک می شویم و وقتی به آنجا برسیم تازه معلوم می گردد چه تعداد زیادی از مردم هنوز نتوانسته اند روی پای خود بایستند.

در اکتبر تعویق حدود 500 هزار وام مسکن باید تمام بگردد و بعد از آن 221 هزار وام در نوامبر و 15 هزار وام در دسامبر تمام می گردد. این رقم در ژانویه به 24 هزار مورد می رسد و رقم فوریه هنوز تعیین نیست.

اگر نمی توانید هزینه خانه تان را پرداخت کنید چه کار باید بکنید؟ اولین کار لیست کردن آن برای فروش است. اگر خریدار وجود داشته باشد مشکل چندانی برای بدهکاران به بانک ایجاد نخواهد شد و به این ترتیب می توان در ابتدا انتظار مشاهده افزایش موجودی را داشت که باعث می گردد خریداران انتخاب بیشتر داشته باشند و زمان فروش بیشتر گردد.

ولی اگر نتوانید به موقع خانه تان را بفروشید، میزان بدهی عقب افتاده شما افزایش پیدا می نماید. به همین دلیل باید انتظار داشت شمار افرادی که قادر به پرداخت بدهی های عقب افتاده به بانک را نیستند سال جاری افزایش بیابد و در سال آینده شاهد این باشیم که بعضی از منازل بخاطر عدم فروش از سوی بانک مصادره شوند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 342

به "نگرانی کارشناسان از پرتگاهتعویق وام مسکن برای مالکان کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کارشناسان از پرتگاهتعویق وام مسکن برای مالکان کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید