واکنش هند به رها کردن اجساد در رودخانه ها، اهدای 5000 روپیه برای هر خاکسپاری

به گزارش چای قند پهلو، مقامات هند با اذعان به موضوع رها کردن اجساد کرونایی در رودخانه ها از تمهیدات دولت برای برخورد با این اتفاق خبر دادند.

واکنش هند به رها کردن اجساد در رودخانه ها، اهدای 5000 روپیه برای هر خاکسپاری

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت هند برای اولین بار تایید کرد اجساد مبتلایان به کووید-19 در تعدادی از رودخانه های این کشور انداخته شده بود. نگرانی از افزایش هزینه های تدفین و ناتوانی اقشار ضعیف در هند باعث شد تا بعضی از آنها که در منطقه ها دورافتاده و روستایی ساکن هستند مجبور به رها کردن اجساد بستگان خود در رودخانه ها شوند.

همین موضوع باعث طرح شایعاتی درباره احتمال توسعه دوباره ویروس کرونا به وسیله آب آلوده به نقاط مختلف هند شد.

انتشار تصاویر و اخباری درباره رها شدن اجساد در رودخانه گنگ شوک بزرگی برای مردم و دولتی بود که درحال حاضر بدترین شرایط کرونایی در جهان را تجربه می نمایند.

هرچند رسانه ها موضوع افزایش تعداد مبتلایان و ارتباط آن به اجساد رها شده در رودخانه ها را مطرح نموده اند اما استان اوتار پرادش، با 240 میلیون نفر جمعیت تا به امروز علت افزایش مرگ و میرها در این منطقه را اعلام ننموده است.

مانوج کوما سینگ، یکی از مقامات ارشد این استان 14 می در نامه ای گفته بود : دولت اطلاعاتی در اختیار دارد که اجساد افرادی که به واسطه کرونا یا هر بیماری دیگری جان خود را از دست داده اند به جای سپری کردن مراسم تدفین به رودخانه ها انداخته شده است.

ناریندرا مودی، نخست وزیر هند روز شنبه از مقامات این کشور خواست تا ارسال تجهیزات بهداشتی به منطقه ها دورافتاده این کشور برای ردیابی مقدار شیوع ویروس را افزایش دهند.

ویروس کرونا در اوتار پرادش، با جمعیتی بیشتر از برزیل و پاکستان تلفات بسیاری به همراه داشت. کارشناسان بهداشتی معتقدند به واسطه جمعیت بالایی که در منطقه ها روستایی و دورافتاده این استان زندگی می نمایند مسلما تعداد بسیار زیادی از مردم بدون اینکه شناسایی شوند همچنان به ویروس مبتلا هستند.

سینگ به اسم یکی از مقامات این استان اعلام نموده که به علت کمبود هیزم لازم برای انجام مراسم مذهبی تدفین (سوزاندن اجساد) بسیاری از خانواده ها اجساد بستگان خود را از ترس بیماری رها می نمایند و همین مسئله باعث افزایش سرعت شیوع کووید-19 شده است.

او در عین حال از مقامات و بزرگان منطقه ها روستایی خواست تا اطمینان یابند هیچ جسدی به رودخانه انداخته نخواهد شد. به گفته وی دولت به خانواده های نیازمند 5000 روپیه (68 دلار) برای خاکسپاری اجساد بستگان خواهد پرداخت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا امروز (یکشنبه) به نزدیک به 24.7 میلیون نفر رسید. در 24 ساعت گذشته 311170 مبتلای تازه تایید شد و تعداد مرگ و میر تا 4077 مورد افزایش یافت.

درحال حاضر مبتلایان کرونا در این کشور آسیایی به 24.68 میلیون رسیده و به گفته وزارت بهداشت هند تعداد تلفات این ویروس هم به 270284 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 873

به "واکنش هند به رها کردن اجساد در رودخانه ها، اهدای 5000 روپیه برای هر خاکسپاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هند به رها کردن اجساد در رودخانه ها، اهدای 5000 روپیه برای هر خاکسپاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید