واکنش کانادا به ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه

به گزارش چای قند پهلو، ایرنا نوشت: فرانسوا فیلیپ شامپانیه وزیر امور خارجه و مارک گارنو وزیر ترابری کانادا روز شنبه در بیانیه مشترکی از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی به فرانسه برای بازخوانی استقبال کردند.

واکنش کانادا به ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

در این بیانیه که در تارنمای رسمی دولت کانادا منتشر شده، آمده است: ما از اعلام امروز در نشست سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی مبنی براینکه ایران به صورت رسمی متعهد شده است که اطلاعات ضبط کننده پرواز هواپیمای PS752 اوکراینی روز 20 ژوئیه (30 تیر) در اداره تحقیق و تحلیل امنیت پرواز غیرنظامی فرانسه دانلود (بازخوانی) گردد، استقبال می کنیم.

وزیران خارجه و ترابری کانادا همچنین در این بیانیه مدعی شدند به کوشش خود برای تضمین شفافیت، عدالت و غرامت برای قربانیان حادثه سقوط این هواپیما و همچنین تحقیق موثق و شفاف در این زمینه ادامه می دهند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با همتای کانادایی اش به وی خبر داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد نمود. ظریف در تماس تلفنی گفت تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و بزودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

ظریف همچنین به همتای کانادایی خود خبر داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همینطور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدتها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تا کنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی ننموده است و جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر موضوع است.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه سال 98 از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی یف پرواز کرد که 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط نموده و سرنشینان آن جان باختند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 177

به "واکنش کانادا به ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کانادا به ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید