پامپئو: آمریکا و اروپا باید با هم با چین مقابله نمایند

به گزارش چای قند پهلو، وزیر خارجه آمریکا در جریان یک نشست مجازی در بروکسل خواهان اتحاد اروپا و آمریکا برای مقابله با چین شد.

پامپئو: آمریکا و اروپا باید با هم با چین مقابله نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات موسسه اعزام دانشجو به آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته کشورش به همراه اتحادیه اروپا باید به دنبال رسیدن به درک مشترک از چین و تدوین راهکاری موثر برای مقابله با قدرت روزافزون مالی پکن باشند.

اظهارات پامپئو روز پنجشنبه در یک نشست مجازی به میزبانی صندوق مارشال آلمان مطرح شده است. وزیر خارجه امریکا در این نشست اعلام نمود میخواهد برای انجام رایزنی هایی در مورد چین به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملحق گردد.

پامپئو گفت: این ایالات متحده نیست که با چین مقابله می نماید، جهان در برابر چین ایستاده است.

اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین بلوک تجاری جهان روز دوشنبه گفت وگوهایی را با مسئولان چین شروع کرد. گفته می گردد بروکسل در این نشست چین را برای افزایش سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا تحت فشار قرار داده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت با آنکه این گفت وگوها به لحاظ نمادین مهم هستند ضروری است اقدامات بیشتری برای ادامه شراکت میان پکن و بروکسل انجام گردد.

پامپئو در اظهارات روز پنجشنبه خود اعلام نمود گفت وگوهای میان اتحادیه اروپا و چین نه فقط برای محافظت از منافع آمریکا بلکه برای محافظت از منافع اروپا در برابر چین نیز حائز اهمیت هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 263

به "پامپئو: آمریکا و اروپا باید با هم با چین مقابله نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: آمریکا و اروپا باید با هم با چین مقابله نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید