کرونا میلیاردرهای آمریکا را ثروتمندتر کرد

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران نوشت: طبق برآوردهای موسسه مطالعات سیاست، میلیاردرهای آمریکایی در اوج شیوع ویروس کرونا مجموع ثروت خود را تا 282 میلیارد دلار افزایش داده اند.

کرونا میلیاردرهای آمریکا را ثروتمندتر کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیماری همه گیر کووید-19 نابرابری مالی را در ایالات متحده تشدید نموده است. در حالی که مالیات میلیاردرها و ثروتمندان آمریکایی همزمان با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، اما این قشر از جامعه آمریکا به ثروت کلانی هم از کنار شیوع این بیماری دست یافته اند.

طبق برآوردهای موسسه مطالعات سیاست، میلیاردرهای آمریکایی در اوج شیوع ویروس کرونا مجموع ثروت خود را تا 282 میلیارد دلار افزایش داده اند.

در گزارش این موسسه آمده است: در بازه زمانی 18 مارس تا 10 آوریل، بیش از 22 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند و نرخ بیکاری به 15 درصد افزایش یافته است. اما در طول همین سه هفته ثروت مجموع میلیاردرهای آمریکایی 282 میلیارد دلار افزایش یافته است. به عبارت دیگر، سود آن ها از شیوع بیماری و فقط در سه هفته 10 درصد بوده است.

در بازه زمانی 1 ژانویه تا 10 آوریل 2020، هشت نفر از ثروتمندترین افراد آمریکایی، از جمله جف بیزوس، ایلان ماسک، مک کنزی بیزوس، اریک یوان، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جوشوا هریس و روکو کومیسو، بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب نموده اند.

به عنوان نمونه، جف بیزوس، مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین مرد دنیا طبق نظرسنجی فوربس، از اول ژانویه سال 2020 تا به امروز 25 میلیارد دلار سود کسب نموده است که این میزان 1.1 میلیارد دلار بیشتر از کل فراوری ناخالص داخلی هندوراس است.

این ویروس تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد دنیا داشته است. با توجه به اعمال محدودیت های خروج از خانه برای مقابله با شیوع بیماری، مشاغل در سراسر آمریکا، در صورت غیر ضروری بودن، تعطیل شده و در حال حاضر، بسیاری از کارمندان از کار خارج شده اند.

ویروس کرونا از اواخر سال 2019 در ووهان چین شیوع پیدا کرد. این بیماری تا به امروز نزدیک به 3 و نیم میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده و بالغ بر 244 هزار قربانی گرفته است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 178

به "کرونا میلیاردرهای آمریکا را ثروتمندتر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا میلیاردرهای آمریکا را ثروتمندتر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید