آرزوی متفاوت یک ناشر برای سال جدید، شرفشاهی:متفاوت ترین عیدی من کتاب بود

به گزارش چای قند پهلو، کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر برای سال جدید آرزوی متفاوتی کرد.

آرزوی متفاوت یک ناشر برای سال جدید، شرفشاهی:متفاوت ترین عیدی من کتاب بود

خبرنگار - نوروز عید باستانی ایرانیان است و هرساله فرا رسیدن سال نو را جشن می گیرند. به بهانه فرا رسیدن سال جدید با کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

مهمترین اتفاق در سال 98 از نظر شما چه بود؟

برای صنعت چاپ و نشر کشور در سال 98 اتفاق مهمی رخ نداد زیرا سال یکنواخت و غم انگیزی بود و همچنان شاهد جولان دلالان و کاسبان بازار سیاه کاغذ و ملزومات صنعت چاپ از یک سو و بی تفاوتی مسئولان نسبت به این اوضاع بودیم.

خاطره جالبی از نوروز دارید که برایمان تعریف کنید؟

خاطره خوب نوروز به سال های گذشته برمی گردد؛ زمانی که قیمت کاغذ به این صورت نبود. ما تا آخرین لحظه سال درگیر چاپ کتاب تازه با تیراژ بالا بودیم. تمام ایام نوروز پر بود از تماس ها و ارتباط های پر امید با دوستان اهل قلم و کسانی که در زمینه صنعت چاپ فعالیت می کردند.

اگر بخواهید یکی از هفت سین ها را انتخاب کنید، کدام یک را انتخاب می کنید؟

از بین هفت سین ها سمنو و سنجد خیلی سنتی تر هستند؛ در واقع بیانگر همان روحیه ایرانیان هستند.

متفاوت ترین عیدی که گرفتید چه بود؟

متفاوت ترین عیدی من کتاب بود. کتاب هایی که از طرف دوستان چه به صورت حضوری به من داده می شد چه به صورت پستی برای من از طرف دوستان ارسال می شد. چون معمولا عیدی ها جنبه مادی دارد اما عیدی هایی که جنبه معنوی دارد، برایم باارزش تر است

اگر بخواهید به انتخاب خودتان به سفره هفت سین چیزی اضافه کنید،کدام سین را اضافه می کنید؟

با توجه به قضیه کرونا سین سلامتی را به سفره هفت سین اضافه می کنم که در واقع بسیار مهم است و هیچ ثروت و دارایی ای به اندازه سلامتی تحسین برانگیز نیست. فکر می کنم سین سلامتی برای همه ما جذاب تر و باارزش تر باشد.

در روز سیزده بدر برای ادبیات کشور چه آرزویی را به سبزه گره می زنید؟

آرزو می کنم دست بداندیشان و کج اندیشان از گریبان فرهنگ، ادبیات و هنر این سرزمین کوتاه گردد. آرزوی رفاه بیشتر برای تمام کسانی دارم که در حوزه فرهنگ و هنر صادقانه و عاشقانه کوشش می نمایند. آرزوی سلامتی به ویژه برای مخاطبان کتاب چه در ایران چه در کشور های دیگر دنیا دارم.

اگر قرار باشد به خوانندگان یک کتاب هدیه بدهید آن کتاب چه خواهد بود؟

من شاهنامه را به خوانندگان هدیه می دهم. به دلیل اینکه شاهنامه کتاب حکمت است و ما مخصوصا در این روزگار بیشتر از همواره به حکمت، عقلانیت، خرد و اندیشه احتیاج داریم. به این کتاب باارزش مراجعه کنیم چراکه دارای روش های زندگی است.

در آخر اگر صحبت پایانی دارید، بفرمایید؟

امیدوار هستم که این دوره بیماری کرونا بگذرد و مردم سربلند بیرون بیایند. سال جدید سالی بهتر برای مردم سرزمینمان باشد. دعا می کنم دست خائنان و سوءاستفاده نمایندگان از منابع و ثروت های این سرزمین کوتا گردد و روز به روز شاهد پیشرفت این سرزمین کهن باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 92

به "آرزوی متفاوت یک ناشر برای سال جدید، شرفشاهی:متفاوت ترین عیدی من کتاب بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرزوی متفاوت یک ناشر برای سال جدید، شرفشاهی:متفاوت ترین عیدی من کتاب بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید