احتمال افزایش غلظت اُزن در مرکز

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - از امروز تا یکشنبه (27 تا 30 خرداد) آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران پیش بینی می گردد. با این حال حاکمیت جو نسبتا آرام و حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن و احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی نقاط مرکز هم طی امروز وجود خواهد داشت.

احتمال افزایش غلظت اُزن در مرکز

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی چهار روز آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش بینی می گردد.

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (27 خرداد ماه) کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود. بعلاوه با توجه به حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن در بعضی منطقه ها افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت هم باعث انباشت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق می گردد و شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها به ویژه منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (28 خرداد ماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده ها و برقراری شرایط قابل قبول خواهد شد. طی روز به تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود، اگرچه در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی منطقه ها سبب کاهش کیفیت هوا گردد.

با کاهش تندی باد تا اواخر وقت فردا (28 خرداد ماه) و در ساعات همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 104 بود و هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 89 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 912

به "احتمال افزایش غلظت اُزن در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش غلظت اُزن در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید