استفاده از پهپاد برای آزمایش سیستم لیزری جنگی

به گزارش چای قند پهلو، محققان مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی یک سیستم لیزری جنگی را که برای ساقط کردن پهپادها و قایق های جنگی و موشک های کروز استفاده می گردد، آزمایش کردند.

استفاده از پهپاد برای آزمایش سیستم لیزری جنگی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

محققان مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی در بیانیه مطبوعاتی فرماندهی سیستم های دریایی نیروی دریایی آزمایشاتی را برای پیشبرد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها برای ارزیابی سلاح های لیزری جدید تعبیه شده در کشتی های جنگی انجام داده اند.

چندین سیستم جدید لیزری جنگی در کشتی ها در حال توسعه هستند که هدف آنها این است که شناورهای دریایی را قادر به ساقط کردن یا فرود آوردن پهپادها، از کار انداختن کشتی های سبک، موشک های کروز و هواپیماهای سبک نمایند.

هزینه نسبتاً کم این سیستم های لیزری موجب خواهد شد که این سیستم ها احتمالاً جایگزین بسیاری از سیستم های توپخانه ای و موشکی سنتی شوند.

محققان مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی در این آزمایش، یک کوادکوپتر را بلند کردند و در کنار کشتی پرواز دادند و با موفقیت توسط سیستم لیزری فرود آوردند. آنها با استفاده از این کوادکوپتر، چندین مانور مستقل را با استفاده از یک نرم افزار ویژه طراحی شده برای پهپادهای خودران انجام دادند.

این کوادکوپتر 25 کیلویی برای یاری به آزمایش سلاح های لیزری طراحی شده و توسط شرکت Planck Aerosystems مستقر در سن دیه گو کالیفرنیا ساخته شده است. این پهپاد در حالی که تا سرعت 10 گره پرواز می نماید، می تواند همگام با کشتی حرکت کند.

ایان ویلسون محقق این پروژه گفت: این پهپاد سرعت بسیار خوبی داشت و کار خود را به خوبی انجام داد. ما قبل از فرود آن وزش باد داشتیم، اما توانستیم آن را تثبیت کنیم و فرود بیاوریم که سخت ترین قسمت کار بود.

در آینده آزمایشات بیشتری انجام خواهد شد و از یک سیستم کاملاً دیجیتال برای ارزیابی چندین پارامتر لیزر رزمی از جمله دقت هدف قرار دادن و قدرت استفاده خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 520

به "استفاده از پهپاد برای آزمایش سیستم لیزری جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پهپاد برای آزمایش سیستم لیزری جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید