اشتباهات زنان جویای کار در رزومه نویسی

به گزارش چای قند پهلو، آیا می دانید که زنان معمولا در تنظیم رزومه کاری خود اشتباهاتی مرتکب می شوند که شانس شان را برای استخدام شدن کاهش می دهد؟ این اشتباهات اغلب باعث می گردد طرز فکر کارفرمایان درباره آنها به اشتباه تغییر کند. از آنجایی که ماه های اولیه سال، معمولا برترین زمان برای استخدام شدن است، شاید بد نباشد این اشتباهات رایج را آنالیز و راه هایی پیشنهاد کنیم که خانم ها از این اشتباهات پرهیز نمایند.

اشتباهات زنان جویای کار در رزومه نویسی

آیا می دانید که زنان معمولا در تنظیم رزومه کاری خود اشتباهاتی مرتکب می شوند که شانس شان را برای استخدام شدن کاهش می دهد؟ این اشتباهات اغلب باعث می گردد طرز فکر کارفرمایان درباره آنها به اشتباه تغییر کند. از آنجایی که ماه های اولیه سال معمولا برترین زمان برای استخدام شدن است شاید بد نباشد این اشتباهات رایج را آنالیز و راه هایی پیشنهاد کنیم که خانم ها از این اشتباهات پرهیز نمایند.

خود را مقرون به صرفه نفروشید

اغلب خانم ها فکر می نمایند اگر توانایی های و یا پیروزیت هایشان را مدام تکرار نمایند ممکن است خودشیفته به نظر برسند. علاوه بر این به لحاظ اجتماعی جامعه نسبت به زنانی که بیش از حد اعتماد به نفس دارند روی چندان خوشی نشان نمی دهد. با این حال آنچه که اهمیت دارد این است که اغلب مردانی که برای کارهای مشابه درخواست می دهند خودشان را مقرون به صرفه نمی فروشند.

در واقع بسیاری از مردان بیش از مقدار درباره توانایی ها و پیروزیت هایشان اغراق می نمایند و اگر شما به عنوان یک زن درباره مهارت های مدیریتی و توانایی هایتان در رزومه تان ننویسید کسانی که رزومه شما را آنالیز می نمایند ممکن است خیلی راحت برگه شما را کنار بگذارند و رزومه شما ممکن است هرگز روی میز کارفرما قرار نگیرد.

توانایی هایتان را با ادبیاتی قدرتمندانه بنویسید

در نوشتن رزومه ادبیاتی قدرتمند به کار بگیرید حتی اگر این کار باعث معذب شدن شما گردد. سراغ رزومه تان بروید و بزرگ ترین دستاوردهای کاری تان را در آن بگنجانید. شجاع باشید! این دستاوردها می تواند جایزه هایی که برده اید باشد یا ترفیع هایی که گرفته اید یا پروژه هایی که با پیروزیت مدیریت نموده اید.

برترین بازخوردهایی که در محیط کاری تان گرفته اید را در رزومه بنویسید. بنویسید که در محیط های کاری قبلی تان تا چه مقدار مورد اعتماد مدیریت و همکارانتان بوده اید. زنان در محیط های کاری اغلب ایثارگری بیشتری در مقایسه با مردان دارند و اغلب مسئولیت های بیشتری را می پذیرند. همه اینها را در رزومه کاری خود درج کنید. این ویژگی های ارزشمند شما ست. چرا نباید در رزومه تان درج گردد؟

برای نوشتن تجربیات سالیان کاری خود روایتگر باشید

بسیاری از رزومه ها معمولا یک راست سراغ توانایی ها و ویژگی های کاری می روند و در کمتر رزومه ای می توان یک خلاصه از روایت کاری فرد را مشاهده کرد. وقتی می خواهید خودتان را معرفی کنید روند آسانسوری در روایتگری در پیش بگیرید. کارفرمایان معمولا برای استخدام نیرو صدها رزومه جلوی رویشان قرار می گیرد و فقدان جذابیت در رزومه ها اغلب برایشان خسته نماینده است.

به یاد داشته باشید که آنچه اهمیت دارد این است که روایت شما در تجربیات کاری تان حاوی جزئیاتی باشد که توانایی های شما را در خود دارد و این توانایی ها می توانند شما را به عنوان یک کاندیدای قدرتمند برای استخدام شدن معرفی نمایند. سعی کنید طوری بنویسید که کارفرما جذب نوشته شما گردد و تمایل داشته باشد بیشتر درباره شما بخواند و بداند. البته مراقب باشید که بی ربط ننویسید و هر چه می نویسید مربوط به حوزه کاری تان باشد. ممکن است کارفرما علاقه ای نداشته در نخستین گام درباره زندگی شخصی شما چیزی بداند.

بیش از مقدار به جزئیات نپردازید

اگرچه جزئیات در رزومه کاری اهمیت دارند اما گاهی اوقات خانم ها بیش از مقدار به جزئیات می پردازند. نیازی نیست بنویسید برای چه کسی کار می کردید و چه کسانی در پروژه ها به شما یاری کردند. نیازی نیست بگویید آن پروژه کاری تیمی بوده یا شما آن را به تنهایی انجام دادید. یادتان باشد که اغلب پروژه ها یک کار تیمی نیست بنابراین نیازی نیست خیلی در این خصوص شرح دهید. اگر بیش از مقدار روی این موضوع تمرکز کنید ممکن است اینطور برداشت گردد که شما در به خاتمه رساندن آن پروژه نقش خیلی زیادی نداشته اید.

اگر بخواهید مدام درباره دیگران بنویسید این دیگر رزومه شما نیست بلکه رزومه اشخاص دیگر است! پرداختن بیش از حد به جزئیات موجب می گردد کارفرما توجهش از شما به جایی دیگر معطوف گردد. شما در کل رزومه تان باید عنصر محوری باشید.

کمیت دستاوردهای خود را به ادبیاتی قوی بنویسید

زنان اغلب تمایل دارند دستاوردهای حرفه ای خود را در رزومه درج ننمایند. این هم به این خاطر است که جامعه معمولا آنها را دست کم گرفته و این حس به صورت ناخودآگاه در آنها نهادینه شده است که کارهایی که انجام داده اند لزوما اهمیت چندانی ندارند. تحقیقات نشان داده که ادبیاتی که مردان از آن در نوشتن رزومه خود استفاده می نمایند به مراتب قدرتمند تر از ادبیات زنان است.

زنان معمولا در رزومه شان در کلماتی نظیر با یاری… بخشی از تیم بودم… با همکاری… و از من خواسته شد… استفاده می نمایند. این عبارات و کلمات ادبیات رزومه شما را ضعیف می نمایند و باعث می گردد کارفرما فکر کند شما گزینه خیلی قدرتمندی برای کار نیستید. وقتی می خواهید خودتان را توصیف کنید از افعال قدرتمند بهره ببرید.

اگر شما به روند یک پروژه یاری نموده اید می توانید بگویید که بخشی از رهبری یک تیم کاری را برعهده داشته اید. در خاتمه یک بار دیگر رزومه خود را بخوانید و خودتان را جای کارفرما بگذارید و ببینید اگر شما بودید خودتان را استخدام می کردید یا خیر.

این اشتباهات در اغلب رزومه های نوشته شده به وسیله زنان وجود دارد. در واقع حتی پیروز ترین زنان نیز همچنان برای بیان توانایی هایشان آنقدر که باید جثور و شجاع نیستند. شجاع باشید و ترس به خود راه ندهید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1449

به "اشتباهات زنان جویای کار در رزومه نویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات زنان جویای کار در رزومه نویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید