اولین شهابِ بین ستاره ای شناخته شده در سال 2014 به زمین برخورد کرد

به گزارش چای قند پهلو، مقامات ایالات متحده تأیید کردند که یک سنگ فضایی که در ژانویه 2014 در سواحل پاپوآ گینه نو در آسمان دیده شد، در واقع یک شهاب نادر است که از فراسوی منظومه شمسی سرچشمه گرفته است.

اولین شهابِ بین ستاره ای شناخته شده در سال 2014 به زمین برخورد کرد

به گزارش خبرآنلاین، این شهاب با نام CNEOS 2014-01-08 شناخته می گردد. این شهاب سنگ در 8 ژانویه 2014 فرود آمد، اما تا هفته گذشته مقامات دولتی منشأ این سنگ فضایی را تأیید نکرده بودند.

این شهاب سنگ در سال 2019 به وسیله امیر سراج به عنوان میان ستاره ای (interstellar) یعنی چیزی که از ماوراء منظومه شمسی کشف شده، شناخته شد.

سراج در خصوص این فرآیند برای ساینتیفیک آمریکا نوشت. او پیش از این حادثه، در حال مطالعه بر روی اولین شهاب میان ستاره ای شناخته شده به نام Oumuamua بود که در اکتبر 2017 شناسایی شد.

تلسکوپ هابل بزرگ ترین هسته دنباله داری که تا به امروز به وسیله ستاره شناسان دیده شده است را تایید می نماید.

چهارشنبه گذشته، یادداشتی از سوی ژنرال جان شاو نیروی فضایی ایالات متحده در توییتر منتشر شد که رسماً این یافته ها را تأیید کرد و گفت: تخمین سرعت گزارش شده به ناسا به قدری دقیق است که یک راستا میان ستاره ای را نشان دهد.

مقامات از یافته های سراج و تیمش و بعلاوه اطلاعاتی که از وزارت دفاع ایالات متحده گرفته شده، برای تأیید رسمی این اتفاق استفاده کردند.

سراج در مجله علمی آمریکایی نوشت: شهاب 2014 اکنون یکی از سه شهاب بِین ستاره ای است که [بعد از Oumuamua و Borisov (میان ستاره ای های دیگر)]کشف شده است. او گفت که امیدوار است تحقیقات بیشتری در خصوص چنین شهاب های بین ستاره ای انجام گیرد تا علوم مرتبط با این کشفیات توسعه یابد.

وی نوشت: ما در حال حاضر در حال آنالیز این موضوع هستیم که آیا یک مأموریت به انتهای اقیانوس آرام در سواحل جزیره مانوس، به امید یافتن قطعاتی از شهاب 2014، می تواند مثمر ثمر باشد یا نه.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1243

به "اولین شهابِ بین ستاره ای شناخته شده در سال 2014 به زمین برخورد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین شهابِ بین ستاره ای شناخته شده در سال 2014 به زمین برخورد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید