اولین پردازنده وای فای 7 با سرعت فوق العاده 36 گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

به گزارش چای قند پهلو، شما در شک و تردید هستید یک روتر وای فای 5 خریداری کنید یا یک روتر وای فای 6؟ در شک و تردید هستید وای فای با سرعت 1200 مگابیت بهتر است یا وای فای 1700 مگابیت؟

اولین پردازنده وای فای 7 با سرعت فوق العاده 36 گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

اما تراشه سازها منتظر من و شما نمی مانند. حتی منتظر استاندارد هم نمی مانند و جهت رشد و توسعه فناوری ها را با شتاب بیشتری طی می نمایند؛ چون باید محصولات نو وارد بازار شوند و فروش بروند.

در حالی که شاید نه تنها در ایران بلکه بسیاری از نقاط دنیا، هنوز شبکه های وای فای 6 جا نیفتاده و بدون کاربر باشند؛ و در همین فضا شبکه های وای فای 6E کاملا مهجور و غریبه هستند؛ مدیاتک از دو تراشه SoC وای فای با پشتیبانی از استاندارد وای فای 7 و سرعت های عجیب و غریب رونمایی نموده است.

پردازنده های مدیاتک Filogic 880 و Filogic 380 برای پلتفرم های نیازمند پهنای باند بالا عرضه شدند و می توانند روی پرچم دارترین محصولات خانگی و سازمانی برای دسترسی به وای فای 7 با سرعت های چند ده گیگابیتی استفاده شوند.

پردازنده مدیاتک Filogic 880 با فناوری 6 نانومتری ساخته شده است و به واحدهای پردازش شبکه برای بهینه سازی ارتباطات بی سیم و کابلی مجهز است. این پردازنده از فناوری هایی مانند 4096-QAM، پهنای باند 320 مگاهرتز (دو برابر 160 مگاهرتز در وای فای 6)، MRU و MLO برخوردار است و می تواند حداکثر سرعتی 36 گیگابیت بر ثانیه ارائه کند. هر لینک وای فای در این پردازنده سرعتی 10 گیگابیتی خواهد داشت و کاملا از فناوری های OFDMA RU و MU-MIMO و MBSSID پشتیبانی می نماید.

در این پردازنده که از بلوتوث 5.3 نیز استفاده شده است؛ MIMO 4×4 و در 5 لینک مجزا در دسترس بوده و می تواند روی دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون ها، لپ تاپ ها، ستاپ باکس ها و استیک های پخش OTT بنشیند.

پردازنده رده پایین تر مدیاتک Filogic 380 باز هم با فناوری 6 نانومتری ساخته شده و روی مود MLO سرعتی 6.5 گیگابیت بر ثانیه می دهد. هر لینک وای فای محصول مجهز به این تراشه می تواند سرعتی 5 گیگابیتی داشته باشد. تراشه Filogic 380 نیز به فناوری هایی مانند 4096-QAM و پهنای باند 320 مگاهرتز مجهز است؛ ضمن اینکه از سه باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

مدیاتک امیدوار است با عرضه این پردازنده های وای فای پرچم دار و پر قدرت، کاربران روی مصارفی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، استریم ویدئوهای 4K و 8K، بازی های آنلاین و دیگر سرویس هایی که به پهنای باند بالایی نیازمند هستند؛ تجربه کاربری بهتر و روان تری روی شبکه به دست بیاورند.

قرار است این تراشه ها به طور رسمی در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 تایپه در تایوان به نمایش دربیایند و تست گرفته شوند. هنوز قیمت و زمان عرضه این تراشه های وای فای معین نشده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1251

به "اولین پردازنده وای فای 7 با سرعت فوق العاده 36 گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پردازنده وای فای 7 با سرعت فوق العاده 36 گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید