این 7 فیلم در سال 99 خواهند فروخت

به گزارش چای قند پهلو، روزنامه خراسان: از میان آثاری که در سی وهشتمین جشنواره فجر به نمایش درآمدند، 7 فیلم وجود دارد که به دلایل مختلف از حضور ستاره ها گرفته تا کیفیت فیلم و قصه آن، می توانند به فروش بالا در گیشه سال 99 امیدوار باشند. با این 7 فیلم آشنا شوید. ناگفته نماند در کنار این 7 فیلم، در سال 99 مانند همه سال های اخیر، به طور قطع شامل فیلم های کمدی پرشماری خواهیم بود که به فراوری می رسند و بدون شرکت در جشنواره، روی پرده سینما ها خواهند رفت. همچنین تعدادی فیلم کمدی هم از اکران سال جاری جا مانده اند که در اکران 99 شرکت خواهند کرد؛ بنابراین به نظر می رسد سال 99 سال چندان بدی برای گیشه سینمای ایران نخواهد بود.

این 7 فیلم در سال 99 خواهند فروخت

خروج

فارغ از هر حاشیه ای، اسم ابراهیم حاتمی کیا به عنوان کارگردان به اندازه کافی برای علاقه مندان به سینما کنجکاونماینده است، اما برگ برنده مهم خروج برای پیروزیت در گیشه، موضوع آن است. این فیلم برخلاف دیگر آثار حاتمی کیا نوک پیکان انتقادش را به سوی دولت گرفته و از قضا حسابی هم تند است. خروج در جشنواره فجر از اولین اکران گرفته تا نشست خبری و اختتامیه، حضور پرحاشیه ای داشت. درباره این فیلم، اتفاقاً کم توجهی هیئت داوران جشنواره، می تواند به دیده شدن آن در اکران عمومی یاری کند. حضور فرامرز قریبیان در نقش قهرمان فیلم هم به سهم خود برای تماشاگران جذاب خواهد بود.

خوب، بد، جلف: ارتش سری

پرفروش شدن خوب بد جلف: ارتش سری قطعی است. پیمان قاسمخانی سه سال قبل با اولین فیلم خود در مقام کارگردان حضور بسیار پیروزی روی پرده سینما داشت و 16 میلیاردی شد. حالا زوج پیروز پژمان جمشیدی و سام درخشانی، در جلد همان کاراکتر های سام و پژمان، با همان پت و مت بازی های خود، با قسمت دوم این فیلم برگشته اند. خاطره خوب مخاطبان از تماشای این زوج کمدی در سریال پژمان و فیلم خوب، بد، جلف، کافی ا ست تا فروش فیلم تضمین گردد. به علاوه نباید فراموش کرد که در هر صورت حساب فیلم های کمدی برای مردم جداست و این آثار به راحتی فروش های بالا را تجربه می نمایند.

درخت گردو

محمدحسین مهدویان کارگردان خوش سابقه ای است و هر چهار فیلمی که ساخته، آثار پرمخاطبی بوده اند. درخت گردو سوژه تازه و جذابی برای مخاطب دارد و زندگی یک مرد را تحت تأثیر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت به تصویر کشیده است. استقبال مخاطبان از این فیلم و رسیدن آن به سئانس های فوق العاده در جشنواره، می گوید درخت گردو در اکران عمومی جزو پرفروش ترین فیلم ها خواهد بود. بازی پیمان معادی به عنوان نقش اصلی نیز مخاطبان را نسبت به تماشای آن روی پرده سینما ها کنجکاو می نماید. درخت گردو هم از پرسروصداترین و محبوب ترین فیلم های حاضر در جشنواره بود.

روز صفر

روز صفر با سوژه خاص و جالبی که دارد، نیمی از راه برای پیروزیت در گیشه را طی نموده است. این فیلم فراوری سختی داشته است و با صحنه های اکشن و پرهیجانی که دارد، برای دیدن روی پرده عریض سینما ساخته شده است. قطعا حضور امیر جدیدی و ساعد سهیلی هم در فیلم، سهم زیادی در رونق گیشه این فیلم خواهد داشت، هرچند که ممکن است بازی سهیلی در این فیلم به اندازه گریم خوبش، برای مخاطب راضی نماینده نباشد. مهم ترین برگ برنده فیلم سوژه آن و لحظات اکشن آن است که نمونه اش را کمتر در سینمای ایران می بینیم، به علاوه یک قهرمان شکست ناپذیر و جذاب که در جشنواره بسیار محبوب بود.

شنای پروانه

گیشه پیروز فیلم هایی مانند متری شیش و نیم و مغز های کوچک زنگ زده در سال های اخیر می گوید، معادله عوض شده و فیلم های غیرکمدی هم شانس پرفروش شدن را خواهند داشت. شنای پروانه ساخته محمد کارت، یکی از آثار غیرکمدی است که ظرفیت زیادی برای داشتن یک گیشه پیروز دارد. این فیلم هم یک قصه پرکشش و جذاب دارد، هم از حضور ستاره های پرطرفداری مانند جواد عزتی، طناز طباطبایی و امیر آقایی، بهره برده است. شنای پروانه با کسب بیشترین نامزدی در جشنواره فجر، یکی از پرافتخارترین آثار این دوره هم بوده است و همه شرایط برای پیروزیت فیلم در گیشه مهیاست.

عنکبوت

ابراهیم ایرج زاد سه سال پس از فیلم خوش ساخت تابستان داغ، دست روی سوژه خاصی گذاشته و در عنکبوت برهه ای از زندگی یک قاتل زنجیره ای مشهور به نام سعید حنایی را روایت نموده است. این فیلم از بخش مسابقه بیرون ماند و تنها یک نمایش اختصاصی برای اهالی رسانه در کاخ جشنواره داشت، علاوه بر این مخاطب عام شناخت چندانی از ایرج زاد ندارد، اما همین که می داند داستان فیلم درباره قاتل عنکبوتی است، او را به تماشای فیلم کنجکاو و مشتاق خواهد نمود. غیر از داستان فیلم، حضور محسن تنابنده در نقش این قاتل زنجیره ای، یکی دیگر از جذابیت های عنکبوت است.

مغز استخوان

مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی، یکی از آثاری بود که در جشنواره فجر، مورد توجه مخاطبان نهاده شد و تا روز آخر در میان فیلم های برگزیده مردم حضور داشت. قربانی سابقه درخشانی در سینما ندارد، اما حضور ستاره هایی مانند جواد عزتی و پریناز ایزدیار در این فیلم، می تواند به سهم خود، به فروش فیلم یاری کند. مغز استخوان گرته برداری واضحی از سینمای اصغر فرهادی است و با قرار دادن شخصیت محوری خود بر سر یک دوراهی سخت، داستانش را جلو می برد. به طور کلی مغز استخوان یک فیلم متوسط است که قصه آن ظرفیت دارد که مخاطب را جذب کند، به همین دلیل می توان روی فروش خوب آن حساب کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 251

به "این 7 فیلم در سال 99 خواهند فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 7 فیلم در سال 99 خواهند فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید