بازی خوب پدرام شریفی در بی همه چیز

به گزارش چای قند پهلو، فیلم نیوز/ بازیگر شدن در سینمای ما کار بسیار ساده ای است. ساده تر از ورود به خیلی از حرفه های دیگر. اصلا راحت تر بگوییم، ورود به هیچ حرفه ای به اندازه سینما راحت نیست. مخصوصا امروز. امروز که اینهمه بنگاه بازیگری(شما بخوانید کلاس بازیگری) در گوشه و کنار ایجاد شده و مثل خیلی از مشاغل با داشتن رابطه و سفارش به هرحال در یک فیلم یا سریال می توانی بازی کنی. اما سینما بی رحم است. بی رحم تر از خیلی حرفه ها است. راحت تر بگوییم هیچ کجا به اندازه مدیوم سینما و تصویر اینقدر بی رحم نیست. به سرعت لو می روی. اگر اندازه ش نباشی لو می روی. شاید یکی دو کار بیایی و خوش دیده بشی، ولی ادامه جهت، بی رحمی سینما یقه ات را می چسبد. اصلا مخاطب خودش کنارت می گذارد.انتخاب های بعدی، جهتی که در آن قدم بر می داری و نقش هایی که بازی نمی کنی و جسارت نه گفتن داری، تکلیفت را معین می نماید.

بازی خوب پدرام شریفی در بی همه چیز

این چند سطر مقدمه ای بود برای اینکه نمونه پیروز اش را نام ببرم. پدرام شریفی بازیگر درست و اندازه و پیروز این راستا است. سالها کار در تیٔاتر و کوشش برای خوب بودن را می گردد در کارنامه این 6 ساله ا ش دید.

شریفی با متولد 65 دیده شد. نقش اصلی و متفاوت یک فیلم اولی آغاز خوبی برای پدرام شریفی بود. اما همه چیز به این آغاز منتهی نمی گردد. انتخاب های هوشمندانه شریفی در ادامه راه مثل هجوم، سال دوم دانشکده من، شبی که ماه کامل شد، همگناه و...کار با کارگردان های مطرح و بازی در نقش هایی متفاوت و فهم درست ریسک پذیری، حالا بعد از 6 سال از شریفی بازیگری استخوان دار و ریشه دار ساخته است. بازیگری با اصالت و شکیبا.

خیلی هنر می خواهد در فیلم پر بازیگر و پر چهره بی همه چیز نقشی را بپذیری و بازی کنی و کنار هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، هادی حجازی فر، باران کوثری و... دیده بشی. فیلمی سخت، پر بازیگر با قصه ملتهب در نقش یک معلم روستایی که تا به حال ندیدیم. تصویر معلم روستای بی همه چیز را برای ما در همان سکانس اول می سازد.

پدرام شریفی بازیگر آرام و آهسته ای است. متین و با وقار به دور از حواشی و بازی های مرسوم رسانه ای، کار خودش را درست انجام می دهد. آهسته قدم بر می دارد اما محکم. خوب فهمیده که مخاطب، معنای ماندگاری را می فهمد. فرق بین عجله دیده شدن و گام به گام را می فهمد. هنر جای عجله نیست. جای بدو بدو نیست.

پدرام شریفی آینده درخشانی پیش رو دارد، اگر با همین فرمان براند و دُم به تله عجله ندهد.

یادداشت: عارف بلوری

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 644

به "بازی خوب پدرام شریفی در بی همه چیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی خوب پدرام شریفی در بی همه چیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید