با تفریحات رایگان آتن آشنا شوید

به گزارش چای قند پهلو، پایتخت کشور یونان یعنی آتن ، شهری پویا و تماشایی است که آثار باستانی بی شمار آن با ساختمان های جدید و مدرن ترکیب شده اند. کارهای متنوع و بسیاری برای انجام دادن در این شهر وجود دارد و دوست داران تاریخ و آفتاب دریافت کنار ساحل، قطعاً از سفرشان لذت خواهند برد. اما اگر کیف پولتان اجازه نمی دهد تمامی تفریحات لوکس آن را امتحان کرده یا قصد ندارید بیش از حد معینی در این سفر خرج کنید، جای نگرانی نیست. در این مقاله 10 مورد از جاذبه های رایگان این شهر را به شما معرفی می کنیم که می توانید بدون هیچ هزینه ای از آن ها دیدن کنید.

با تفریحات رایگان آتن آشنا شوید

گشت و گذار در باغ ملی

باغ ملی آتن ، پارکی عمومی است که درست در مجاورت ساختمان مجلس آتن در میدان سینتاگما قرار گرفته است. این باغ دوست داشتنی، یک موزه گیاه شناسی، حوضی کوچک، یک باغ وحش و کافه را در برمی گیرد. اگر به دنبال جایی سرسبز و به دور از شلوغی شهر می گشت، سری به باغ ملی بزنید و پیک نیک و کتاب مورد علاقه تان را هم به همراه خود داشته باشید تا از هوای مطبوع، نهایت لذت را ببرید.

تماشای چشم انداز دیدنی شهر از بالا

شهر آتن، موقعیت جغرافیایی متنوعی دارد و چندین تپه دیدنی را شامل می شود که از بالای آن ها می توانید به دورنمای زیبای شهر و دریا دسترسی داشته باشید. تپه فیلوپاپوس به نمای شهر آتن و بندر پیرائوس اشراف دارد و در روزهای آفتابی، به بهشت کوهنوردان تبدیل می شود. همچنین اگر بعد از بازدید از آکروپولیس به دنبال جایی خوش آب و هوا برای ریلکس کردن می گشتید، Vrahakia را از قلم نیاندازید که در بلندی تپه آریوپاگوس واقع شده است. علاوه بر آن، تپه استرِفی هم گزینه خوبی می رسد تا بتوانید آکروپولیس را از ارتفاع بالا تماشا کنید. درنهایت می توانید روزتان را با کوهنوردی در کوه لیکابتوس به سرانجام برسانید که بلندترین قله شهر به شمار می رود و تماشای غروب آفتاب از این ناحیه واقعاً شگفت آور است.

گردش رایگان در شهر

بودجه محدود شما به این معنی نیست که نمی توانید از خدمات تور شهر آتن استفاده کنید. سازمان های متعددی همچون این آتن من است (This Is My Athens) و تورهای پیاده روی رایگان آتن (Athens Free Walking Tour) به طور رایگان فعالیت دارند و می توانید از آن ها برای گردش در شهر کمک بگیرید. در این تورها به وسیله مردم محلی راهنمایی می شوید که داوطلبانه حقایق جالبی درباره شهر آتن را در اختیار شما قرار می دهند.

آثار باستانی ایستگاه های مترو

در زمان ساخت شبکه راه آهن شهر آتن، آثار باستانی بسکمک در این نواحی کشف شد. شهرداری و مسئولان مترو تصمیم گرفتند آن ها را در چندین ایستگاه به نمایش بگذارند تا هم شهفرایندان و هم گردشگران بتوانند از آن ها دیدن کنند. این آثار در طبقه بالای ایستگاه های سینتاگما، آکروپولیس، پانپیستیمیو و موناستیراکی واقع شده اند.

بازدید از موزه های رایگان

تعدادی از موزه های شهر آتن هستند که باید برای بازدید از آن ها ورودی پرداخت کنید و البته کاملاً ارزش دیدن دارند. اما اگر همچنان می خواهید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از موزه ها بازدید کنید، آتن این امکان را برای شما ایجاد کرده است. برای مثال گالری شهری آتن واقع در میدان کوموندورو، آثار هنرمندان یونانی را به نمایش می گذارد که در تاریخ هنر این کشور تأثیر بسزایی داشته اند و به پیشرفت آن در قرن 20 میلادی کمک ویژه ای کرده اند. موزه سازهای محلی یونانی هم مجموعه ای از 1،200 ساز یونانیِ مربوط به قرن 18 میلادی تا به امروز را در برمی گیرد. لایسیوم یا همان لوکئوم ارسطو هم بعد از مدت ها حفاری در نهایت بر روی عموم باز گذاشته شده و بازدید از آن رایگان است.

محله های قدیمی شهر

محله پلاکا ، قدیمی ترین محله شهر آتن به شمار می رود و آکروپولیس آن را احاطه کرده است. پیاده روهای تماشایی، خانه های کوچک سنتی و حال و هوای قدیمی آن، مکان مناسبی را برای گشت و گذار فراهم می کند. یادتان باشد سری هم به روستای کوچک آنافیوتیکا بزنید که در پایین آکروپولیس واقع شده و فرهنگ و دوران سیکلادی در یونان را به شما یادآور می شود.

فیلم و سمینار رایگان

ایریدا (Irida) یکی از موسسه های فرهنگی دانشجویان دانشگاه آتن می باشد و سمینارها و کارگاه های گوناگونی را ارائه می دهد که البته بیشترشان به زبان یونانی برگزار می شوند. همچنین فیلم های کلاسیک و فرقه ایِ مختلفی را در نمایشگر بزرگ این مکان به نمایش درمی آورند که دیدن آن برای عموم آزاد است. بهتر است وب سایت آن ها را از قبل چک کنید تا از تاریخ جلسه های بعدی آن آگاه شوید.

موزه های روباز شهر

آتن، مملو از هنرهای خیابانی است و پیشنهاد می کنیم از دیوارنگاری های جالب این شهر به سادگی رد نشوید. در این میان می توان به محله Exarcheia و Psyrri اشاره کرد که چندین اثر هنری تماشایی را در برمی گیرند.

فضاهای سبز و کوهستانی

برای فرار از شلوغی شهر، نهار خود را آماده کرده و به سمت کوهی در همان نزدیکی، از جمله کوه ایمیتوس بروید. این کوه در بخش شمالی آتن قرار گرفته و معمولاً کوهنوردان، دوچرخه سواران، دونده ها و دوستداران طبیعت، مشتری پر و پا قرص آن به حساب می آیند. جنگل های سرسبز، معابد تاریخی، مسیرهای نشان گذاری شده و حتی چندین غار مخفی در این ناحیه قرار دارند و به تنوع تفریحات آن افزوده اند.

مراسم تعویض نگهبان

مراسم تعویض نگهبان در جلوی ساختمان مجلس واقع در میدان سینتاگما برگزار می شود و به جاذبه ای توریستی تبدیل شده است. اِوزون ها ، از اعضای گارد ریاست جمهوری هستند و ستاره های این مراسم به شمار می فرایند که به خاطر قد بلندشان انتخاب می شوند. آن ها سر ساعت از محل سربازخانه خود به این سمت می آیند و طی رقصی ویژه، جای نگهبانان قبلی را می گیرند. ترجیحاً سعی کنید یکشنبه ها رأس ساعت 11 ظهر به این مکان بروید که مراسم آن جالب تر است و جمعیت بیشتری را در برمی گیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 546

به "با تفریحات رایگان آتن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تفریحات رایگان آتن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید