بستههای گردشگری متنوع در گلستان تهیه میشود

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/گلستان استاندار گلستان گفت: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت های استان در بخش گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

بستههای گردشگری متنوع در گلستان تهیه میشود

هادی حق شناس امروز در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان گلستان اظهار کرد: گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی از جمله دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل های هیرکانی و غیره برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی این استان و کشور عزیزمان است و باید بیشتر معرفی شوند.

وی افزود: برخی موقوفات در بناهای تاریخی وجود دارد که خوشبختانه برای در اختیار عموم قرار دریافت این بناها، همکاری خوبی را بین اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف شکل گرفته است. مسئولان اوقاف برای بازسازی بناها و بقاع متبرکه تاریخی استان، اعتبارات خوبی در نظر گرفته اند.

استاندار گلستان گفت: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشورهای همسایه وجود دارد که می تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشورهای همسایه به استان باشد.

حق شناس بیان کرد: امیدواریم با اخبار خوبی که در حوزه واکسن کرونا منتشر شده، هر چه زودتر شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم و گردشگری نیز از این شرایط سخت عبور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست، گفت: تجاری سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع دستی و گردشگری است که متأسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

احمد تجری شرح داد: سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان با موضوع 4 محصول شاخص در مراحل سرانجامی تدوین است. تا سرانجام سال 99، حدود 20 مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی ظرفیت منحصربه فرد استان گلستان است، گفت: برنامه ریزی بهره برداری از 50 اقامتگاه بوم گردی تا سرانجام سال جاری در روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: در سال جاری جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه های فاخر فرهنگی کشور است، به صورت کامل و جامع و با تأکید بر تولید محتوا از دوره های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت های بی بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم های خوبی برداشته شده است.

تجری گفت: زیرساخت های موزه میراث روستایی گلستان به عنوان یکی از پروژه های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش داریم فاز اول آن را تا سرانجام سال مالی آینده به بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 547

به "بستههای گردشگری متنوع در گلستان تهیه میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستههای گردشگری متنوع در گلستان تهیه میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید