توصیه های سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان

به گزارش چای قند پهلو، ایرنا/ سازمان جهانی بهداشت در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمانی این ایام با شیوع ویروس کرونا با انتشار گزارشی ضمن ارائه توصیه هایی از روزه داران مسلمان خواست بین وعده افطار تا سحر حداقل 10 لیوان آب بنوشند و از خوردن غذاهایی که آب بدن را تامین می کند، غفلت نکنند.

توصیه های سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان

دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه در گزارش خود آورده است که با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آینده و افزایش تعرق بدن، لازم است روزه داران برای جبران کمبود آب در ساعات روز حداقل روزی 10 لیوان آب بنوشند.

این سازمان همچنین تاکید کرده است که روزه داران از خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه های گازدار خودداری کنند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که با توجه به قرار دریافت ماه رمضان امسال در روزهای گرم و طولانی سال که زمان روزه داری را گاهی تا 16 ساعت هم افزایش می دهد، لازم است روزه داران در مکان های سرپوشیده با تهویه مناسب حضور داشته باشند و در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

این سازمان همچنین توصیه کرده است در وعده افطار، روزه داران از مواد غذایی مقوی و دارای الیاف برای جبران کمبود انرژی خود همچون خرما استفاده کنند.

سازمان جهانی بهداشت خوردن سبزی فراوان در وعده افطار را هم توصیه کرده و تاکید کرده است که روزه داران از گوشت قرمز بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنند.

این گزارش همچنین تاکید می کند که روزه داران از خوردن غذاهای سرخ کردنی و فست فود در ایام ماه رمضان که دارای روغن و قند بالا هستند، خودداری کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 157

به "توصیه های سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید