جاهای دیدنی عباس آباد ، جایی میان کوهستان و دریا

به گزارش چای قند پهلو، عباس آباد یکی از شهرهای شمال کشور و بعلاوه منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا میان کوه و دریا است. به علت نزدیک بودن این شهر به ساحل و جنگل های کوهستانی، جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت از تنوع خوبی برخوردارند. از ارتفاعات این شهر، رودهای متعددی به سوی دریا جاری هستند و هر کدام از آن ها در مسیر خود، آبشارهای زیبایی دارند. جنگل های این منطقه نیز علاوه بر زیبایی محصور کننده خود، از نظر گونه های گیاهی و جانوری هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، جاهای دیدنی عباس آباد و منطقه ها اطراف آن را معرفی می کنیم و آدرس و شیوه دسترسی به هر کدام را برای تان توضیح می دهیم تا بتوانید برای تعطیلات خود، یک برنامه ریزی عالی انجام دهید.

جاهای دیدنی عباس آباد ، جایی میان کوهستان و دریا

عباس آباد کجاست؟

عباس آباد شهرستانی در استان مازندران است و به علت موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که دارد، در چهارفصل سال، مسافران زیادی را به خود جذب می نماید. این شهر در واقع بین متل قو و نشتارود واقع شده و از جنوب و شمال نیز به کوهستان و دریا می رسد. مردم عباس آباد از قوم طبری هستند و به زبان مازندرانی صحبت می نمایند. از رسم های این شهر نیز می توان به پایکوبی های دروم و چکه سما، مراسم باران خواهی، آفتاب خواهی، نوروز و تیرگان اشاره نمود. در ادامه، با جاذبه های دیدنی این شهر، بیشتر آشنا خواهیم شد.

مکان های دیدنی عباس آباد | شهر آبشارهای رویایی

جاهای دیدنی عباس آباد مازندران، هر چه را که از یک سفر شمال می خواهید، در خود دارند. برخلاف بسیاری از شهرهای شمالی که فاقد دریا یا کوهستان هستند، عباس آباد انواع جاذبه های طبیعی را در خود جای داده است. چه قصد بازدید از دریا را داشته باشید و چه کوه، جنگل و آبشار، در هر صورت در کمتر از یک ساعت، می توانید به جاذبه های مورد علاقه خود سری بزنید. در ادامه این بخش، چند مورد از مهم ترین جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت را معرفی خواهیم کرد و جزئیاتی که باید برای یک سرگرمی خوب در این منطقه بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

پلاژ ساحلی عباس آباد | جایی برای تجربه ای هیجان انگیز میان امواج دریا

شهر عباس آباد در امتداد ساحل از غرب تا شرق کشیده شده است و از هر جای آن، به سمت شمال که برانید، به دریا خواهید رسید؛ اما اگر در پی ساحلی امن با امکانات رفاهی و سرگرمیات هیجان انگیز هستید، حتما به پلاژ ساحلی عباس آباد بروید. این ساحل با داشتن محل شنای مجزا برای خانم ها و آقایان، یکی پرطرفدارترین جاهای دیدنی عباس آباد محسوب می گردد و جای مناسبی برای شنا و آفتاب گرفتن است.

در پلاژ ساحلی، به علت حضور غریق نجات، می توانید با خیال راحت آب تنی کنید؛ البته اگر به شنا مسلط نیستید، از ساحل فاصله نگیرید. برای اینکه به دوردست های دریا بروید، می توانید سوار قایق موتوری شوید و یک سرگرمی هیجان انگیز را تجربه کنید. اگر هم سرگرمی مهیج تری را می پسندید، جت اسکی گزینه اید ه آلی خواهد بود. امکانات سرگرمیی و رفاهی این منطقه نهایتا تا ساعت 12 شب ارائه می شوند؛ اما همچنان می توانید از محیط آرام ساحل در شب لذت ببرید.

  • ساعت ارائه خدمات رفاهی: از ساعت 8 تا 24.
  • آدرس: خیابان امام، انتهای خیابان نظرپور.

پلاژ ساحلی گیلماز | جای دنجی برای اقامت در ساحل دریا

ساحل گیلماز برخلاف پلاژ عباس آباد، جایی آرام و دنج است. اگر در پی ساحلی سرشار از آرامش برای استراحت و خلوت کردن هستید، پلاژ گیلماز برای شما مقصد مناسبی است. یکی از زیبایی های این ساحل، وجود رودخانه لنگاست و به شما فرصتی می دهد تا دیدنگر صحنه پیوستن رود به دریا باشید.

در این پلاژ به امکانات مختلفی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق، کافه و رستوران دسترسی خواهید داشت. اگر هم قصد شنا دارید، به علت حضور غریق نجات، می توانید با خیال راحت به آب تنی مشغول شوید. یکی دیگر از امکانات رفاهی مهم این ساحل، مجتمع مهمان پذیر آن است؛ اقامتگاهی که به علت نزدیک بودن به دریا، میان مسافران هواداران زیادی دارد. این پلاژ از محبوب ترین جاهای دیدنی عباس آباد است.

  • ساعت ارائه خدمات رفاهی: از ساعت 8 تا 24.
  • تلفن: 09122078998
  • آدرس: جنب پل کاظم رود، جاده ساحلی.

آبشار سوتراش | آبشاری با زمزمه های گوش نواز

پس از دیدن سواحل شهر، برای دیدن سایر جاهای دیدنی عباس آباد، باید به دل کوه و جنگل بزنید. یکی از این جاذبه های کوهستانی، آبشار سوتراش (سی بن) است که هم خود دیدنیی است و هم مسیر زیبایی دارد. راه رسیدن به این جاذبه طبیعی، از میان دره ای با صخره های بلند و خزه بسته می گذرد. قبل از رسیدن به آبشار، صدای آن به گوش شما خواهد رسید و شما را از درستی مسیری که طی نموده اید، مطمئن خواهد نمود. برترین زمان برای دیدن سوتراش، روزهای گرم تابستان است.

برای رسیدن به این آبشار، باید دقیقا از روبه روی ساحل گیلماز، از زیرگذر پل کاظم رود بگذرید و در جاده دوم کلاردشت (لنگا جاده) به سمت کوهستان بروید. پس از اینکه حدود 3.5 کیلومتر در امتداد رودخانه لنگا پیش رفتید، در سمت راست خود، یک جاده فرعی خواهید دید و بعد از حدود 5 کیلومتر پیش رفتن در این جاده فرعی، به روستای سی بن خواهید رسید. در مسیر، امکاناتی مثل رستوران و هایپرمارکت و در روستا نیز اقامتگاه های محلی وجود دارند. بعد از حدود 2 کیلومتر پیاده روی در دل جنگل، آبشار زیبای سوتراش را پیش روی خود خواهید دید.

  • آدرس: روستای سی بن.

جاده عباس آباد به کلاردشت | جاده ای شبیه به رویا

جاده عباس آباد به کلاردشت نیز می تواند جزو جاهای دیدنی عباس آباد باشد. این جاده، یک مسیر پیج در پیج جنگلی است که شما را در دل کوه پیش می برد و به ارتفاعات این منطقه می رساند. جالب است بگوییم تعداد زیادی از جاهای دیدنی عباس آباد مازندران در امتداد این جاده قرار دارند. در واقع رانندگی در جاده عباس آباد به کلاردشت، خود یک سرگرمی محبوب است و جذابیت های مسیر، کم از مقصد ندارد.

وجود جاذبه های طبیعی متعدد و متنوع در اطراف این جاده، علت دیگری برای اهمیت آن است. در این مسیر شما از کنار مکان هایی مانند جنگل خرماچال، تنگه بهشت، جنگل عباس آباد و پارک جنگلی مکارود عبور خواهید کرد و در نهایت، به کلاردشت خواهید رسید. در این مسیر می توانید از جاهای دیدنی کلاردشت نیز دیدن کنید.

  • آدرس: چهارراه عباس آباد، خیابان شهدا (جاده عباس آباد به کلاردشت).

پارک جنگلی خرماچال | جنگلی برای یک گریز کوتاه از شلوغی شهر

پس از اینکه حدود 7 کیلومتر در جاده کوهستانی و سرسبز عباس آباد به کلاردشت رانندگی کردید، به پارک جنگلی خرماچال خواهید رسید. حال باید خودروی خود را در جایی امن پارک کنید و پیاده به دل جنگل بزنید. این منطقه جنگلی به علت نزدیک بودن به شهر، مقصدی عالی برای پیک نیک های خانوادگی است.

در عمق جنگل خرماچال، تنگه و آبشارهای بسیار زیبایی وجود دارند که البته برای بازدید از آن ها، بهتر است با یک تیم و راهنمای کاربلد همراه باشید. این منطقه جنگلی امکانات مناسبی برای طبیعت گردان حرفه ای نیز دارد. این افراد می توانند در منطقه کمپینگ سله بن به استراحت و تجدیدقوا بپردازند. از دیگر سرگرمیات این منطقه، دوچرخه سواری آفرود است که پیشنهاد می کنیم در صورت امکان، آن را امتحان کنید.

  • آدرس: کیلومتر 7 جاده عباس آباد به کلاردشت.

آبشار تنگه بهشت | تجلی بهشت روی زمین

در پارک جنگلی خرماچال، در اعماق یک دره، رودخانه ای میان دو دیوار صخره ای جاری است. به این منطقه، تنگه بهشت (تنگه خرماچال) می گویند و در حقیقت یکی از زیباترین جاهای دیدنی عباس آباد به شمار میرود. از دل این صخره های سبز خزه بسته، گیاهان زیادی از جمله سرخس می رویند. از بعضی جاهای آن نیز گیاهانی همانند ریسه، آویزان شده اند و چشم انداز ای دیدنیی را به وجود آورده اند. با عبور از این تنگه رویایی، شما هم به این نتیجه خواهید رسید که جز با کلمه بهشت نمی گردد آن را توصیف کرد.

انتهای تنگه بهشت یک بن بست دیدنیی است. آنجا شما به حوضچه ای می رسید که آبشاری در آن فرو می ریزد و چشم انداز ای خیره نماینده می سازد. خاطرتان باشد که برای بازدید از این جاذبه طبیعی، باید رودخانه نوردی کنید؛ بنابراین، توصیه می کنیم کفش و لباس مناسب بپوشید. از آنجایی که باید در بستر رودخانه راه بروید، بهتر است در روزهای گرم تابستان از این منطقه دیدن کنید تا بتوانید از آب تنی لذت ببرید.

  • آدرس: جاده عباس آباد به کلاردشت، جنگل خرماچال، آبشار تنگه بهشت.

غار دانیال | جایی برای تجربه هیجان

غار دانیال با 2158 متر طول، یکی از بزرگ ترین غارهای آبی ایران محسوب می گردد. بازدید از این غار، یکی از تجربه های هیجان انگیز شما خواهد بود. در این بازدید، باید تن را به آب سرد غار بزنید و از میان خفاش های خفته عبور کنید. برای عبور از بخشی از غار دانیال، باید سینه خیز بروید و قسمتی از مسیر را هم باید از زیر آب پشت سر بگذارید. در نهایت به دالانی زیبا خواهید رسید که از سقف آن، قندیل های چند میلیون ساله آویزان هستند.

اگر قصد دارید به این غارنوردی پرماجرا بروید، حتما یک دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید تا پس از بازگشت از غار، بتوانید لباس خود را تعویض کنید. بازدید کامل از غار دانیال، برای غارنوردان حرفه ای حدودا 3.5 ساعت طول می کشد. اگر در این کار حرفه ای نیستید، 5 تا 7 ساعت زمان برای این کار در نظر بگیرید و البته توصیه می کنیم با افراد کاربلد همراه باشید. هر زمان هم که خسته شدید، به راحتی می توانید راه بیرون را بیابید و بازگردید.

  • آدرس: عباس آباد، سلمان شهر، روستای دانیال.

جاهای دیدنی اطراف عباس آباد | از عمق دره های سبز تا دشت های پهناور

شهرهای شمالی آنقدر به هم نزدیک هستند که مرز بین آن ها، آنچنان دقیق معین نیست. به حدی که گاهی اوقات، تا تحقیق نکنید و به نقشه نگاه نکنید، نمی گردد تشخیص داد که این محله متعلق به کدام شهر است! برای مثال، بسیاری از جاذبه های گردشگری، در واقع جزو جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت نیستند؛ اما آنقدر به این شهر نزدیکند که گویی از توابع آن هستند. ما در در این بخش، جاذبه های گردشگری اطراف عباس آباد را معرفی خواهیم کرد تا در سفرتان به این شهر، گزینه های متنوع تری را پیش روی خود داشته باشید.

پارک ملی خشکه داران | تنها جنگل جلگه ای شمال کشور

پارک ملی خشکه داران بین شهرهای عباس آباد و نشتارود قرار گرفته است و یکی از منطقه ها طبیعی ارزشمند مازندران است. خشکه داران تنها پارک جنگلی جلگه ای در شمال کشور به شمار میرود و تا دریا تنها 120 متر فاصله دارد. خیابانی که از کنار این جنگل می گذرد، یکی از زیبا ترین مسیرهای جاده ای منطقه محسوب می گردد؛ شما هنگام رانندگی در آن، در یک سمت خود، جنگل انبوه و در سمت دیگر، دریا را می بینید.

جنگل خشکه داران گونه های گیاهی و جانوری متنوع و مهمی نیز دارد. در این منطقه، گیاهانی مانند شمشاد، سه قلو انجیری، بلوز، ازگیل، یاس و… می رویند و میان آن ها، حیواناتی مانند گراز، گربه وحشی و خوک زندگی می نمایند. تالاب این پارک نیز محل زندگی و جوجه آوری پرندگانی مانند حواصیل خاکستری، قره، غاز و مرغابی است. این جنگل به علت ارتفاع کم و نزدیک بودن به دریا، در تابستان هوای شرجی و گرمی دارد؛ از این رو، توصیه می کنیم بازدید از آن را در برنامه سفرهای بهاری و پاییزی خود قرار دهید.

  • آدرس: حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد.

موزه حیات وحش خشکه داران | نگاهی بر تاریخ حیات وحش این سرزمین

موزه حیات وحش در غرب پارک جنگلی خشکه داران قرار گرفته است و یکی از برترین جاذبه های دیدنی این منطقه است. در این پارک، شما نمونه های تاکسیدرمی شده جانورانی که در طبیعت این شهر زندگی می نمایند و حتی گونه های منقرض شده را خواهید دید. این تاکسیدرمی ها شامل 150 نمونه کامل یا نیم تنه هستند و پوشش جانوری این منطقه را به دوست داران حیات وحش معرفی می نمایند.

در بازدید از این موزه، می توانید نمونه هایی از پستانداران مانند گوزن، یوزپلنگ، خرس قهوه ای، غزال، قوچ و گرگ را ببینید. بخش پرندگان نیز نمونه هایی مانند قو، پلیکان، حواصیل، اگرت، مرغابی و… را شامل می گردد. نمونه هایی از ماهی های تاکسیدرمی شده و اسکلت خزندگان نیز در این جاذبه به نمایش گذاشته شده است.

  • ساعت بازدید: از ساعت 10 تا 16
  • آدرس: جاده عباس آباد به نشتارود، مقابل هتل ونوس، جنب پایگاه امداد و نجات.

پارک جنگلی و چمن مکارود | دشتی وسیع میان درختان سر به فلک کشیده

در انتهای جاده عباس آباد به کلاردشت و دقیقا بین این دو منطقه، پارک جنگلی مکارود قرار گرفته است. پارک مکارود به علت واقع شدن در این موقعیت مکانی، از دسترسی خوبی برخوردار است و یکی از مقاصد محبوب جهت طبیعت گردی و کمپینگ محسوب می گردد. دوچرخه سواری آفرود نیز ورزشکاران این رشته را به مکارود می کشاند.

در کنار جنگل مکارود و خارج از محدوده پارک ملی، چمنزاری هم با همین نام قرار گرفته است. وسعت این دشت حدود 10 هکتار است و در روزهای تعطیل و آخر هفته، پر از ماشین و سفره های مردمانی می گردد که برای ساعاتی به دل طبیعت زده اند. بخش کوچکی از ضلع جنوبی این چمنزار نیز به نیروهای ارتش تعلق دارد و اگر خوش شانس باشید، می توانید تمرین های رزمی و چتربازی آن ها را دیدن کنید.

  • آدرس: انتهای جاده عباس آباد به کلاردشت، حدفاصل بین این دو منطقه.

تنگه و آبشار کوهسر | خانه آبشارهای پی درپی

منطقه کوهسر در اطراف عباس آباد و در نشتارود واقع شده است و آبشارهای متعددی دارد. برای رسیدن به این مجموعه آبشار، باید از یک جاده خاکی خوش چشم انداز عبور کنید. بخشی از این راه نیز از میان رودخانه می گذرد. در قسمت هایی از این مسیر آبی، ارتفاع صخره های دو طرف رودخانه بیشتر می گردد و در واقع، شما وارد تنگه کوهسر خواهید شد.

آبشارهای کوهسر در کنار هم قرار ندارند و شما در نقاط مختلف مسیر، با آبشارهای متعددی روبه رو می شوید. برای بازدید از این منطقه و مجموعه آبشارهایش، فصل های بهار و تابستان مناسب تر هستند. هر کدام از این دو فصل، مزیتی دارند؛ در بهار، آبشارها و رودخانه پرآب تر هستند و شما با منظره ها زیباتری روبه رو خواهید شد. از طرف دیگر در تابستان، دمای هوا مساعد تر است.

  • آدرس: نشتارود، خیابان 15 خرداد.

آبشار دینارسرا | خنکایی برای فرار از تابستان گرم

آبشار دینارسرا یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بکر در اطراف عباس آباد به شمار میرود و در محله ای به همین نام قرار گرفته است. این منطقه به علت واقع شدن در ارتفاع، آب و هوای خنکی دارد و هوای آن در تابستان شرجی نمی گردد. آبشار دینارسرا در فصل بهار به پرآب ترین حالت خود می رسد و از هر زمان دیگری دیدنیی تر می گردد. بعد از فرا رسیدن تابستان، این آبشار به مرور زمان کم آب تر خواهد شد؛ اما هوای خنک و باطراوت آن، باعث می گردد مردم در تابستان نیز از منطقه دینارسرا بازدید نمایند و برای ساعاتی از گرما و هوای شرجی منطقه ها ساحلی در امان بمانند.

برای رسیدن به این آبشار، باید از نشتارود وارد خیابان 15 خرداد شوید و به سمت کوه برانید. پس از حدود 6 کیلومتر، به یک دوراهی خواهید رسید. جاده سمت راست، پس از حدود 4 کیلومتر شما را به محله دینارسرا می رساند. باید از روستا عبور کنید و به رودخانه برسید و پس از دیدن پل چوبی، خودروی خود را پارک کنید. بعد از پل چوبی در خلاف جهت رودخانه، 750 متر داخل جنگل پیاده روی کنید. پس از حدود 10 دقیقه به آبشاری دیدنی به بلندای 16 متر خواهید رسید.

  • آدرس: نشتارود، دینارسرا.

مازیچال | ییلاقی با چهارفصل زیبا

مازیچال یکی از ییلاقات نزدیک به کلاردشت است که از جاده عباس آباد به کلاردشت، می توان به آن سفر کرد. این منطقه در چهار فصل سال، هواداران خاص خود را دارد. مازیچال در بهار با دشت های پرگل، در تابستان با هوای مطبوع، در پاییز با درختان زرد و نارنجی و در زمستان با منظره های برفی، طبیعت دوستان را به سوی خود جذب می نماید. البته برترین زمان برای بازدید از این منطقه، از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

هنگام سفر به مازیچال، خاطرتان باشد که در بیشتر جاهای این منطقه، تلفن همراه آنتن نمی دهد. بعلاوه در روستا، فروشگاهی وجود ندارد؛ بنابراین، وسایل مورد احتیاج خود را حتما به همراه ببرید. البته توصیه می کنیم لبنیات را مستقیم از مردم محلی مازیچال تهیه کنید.

  • آدرس: جاده عباس آباد به کلاردشت، 7 کیلومتر قبل از کلاردشت، جاده مازیچال.

جاهای دیدنی عباس آباد مازندران | از شن های طلایی ساحل تا ارتفاعات برفی

عباس آباد شهری در پای کوه های البرز است که رودهای متعددی از جنگل های بالادست، به آن سرازیر می شوند و در نهایت به دریا می ریزند. در این مطلب، با هم این رودهای زیبا را مرور کردیم و آبشارهای رویایی متعددی که در مسیر این رودها بودند را شناختیم. بعلاوه درباره سواحل امن این شهر گفتیم و برای تجربه هیجان و آرامش در ساحل، مقاصد مناسبی را معرفی کردیم.

چند قدمی هم از مرزهای عباس آباد بیرون گذاشتیم و نگاهی به طبیعت دیدنیی اطراف این شهر انداختیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما برای انتخاب مقاصد طبیعت گردی یاری نموده باشد. اگر قصد سفر به عباس آباد را دارید، با رزرو بلیط هواپیما به یکی از شهرهای نزدیک این منطقه بروید و بقیه مسیر را با خودروهای بین شهری طی کیند یا با خودروی شخصی راهی سفر شوید.

در قسمت نظرات، برای ما بنویسید میان جاهای دیدنی عباس آباد، اول از همه از کجا بازدید خواهید کرد؟ اگر هم قبلا به این منطقه سفر نموده اید، از تجربه های سفر خود و جاذبه های دیگر این شهر برای مان بنویسید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی عباس آباد

مجموعه تاریخی عباس آباد در کدام شهر قرار گرفته است؟

مجموعه تاریخی و دریاچه عباس آباد در بهشهر قرار دارند. در بعضی منابع، به علت تشابه اسمی پیش آمده، این مجموعه را جزو جاذبه های عباس آباد معرفی نموده اند؛ در حالی که چنین چیزی درست نیست و فاصله این مکان از عباس آباد بسیار زیاد است.

برترین زمان برای سفر به عباس آباد چه فصلی است؟

اگر به سرگرمیات آبی علاقه دارید، قطعا تابستان برای شما زمان ایده آلی است. اگر هم برای دیدنی طبیعت و آبشار ها راهی این شهر می شوید، بهار فصل بهتری خواهد بود.

سوغات عباس آباد چیست؟

سوغات این شهر شامل شیرینی هایی مانند کلوچه، آغوز نون، برنجک و رشته به رشته است. در ییلاقات عباس آباد نیز مردم محلی، محصولات لبنی باکیفیتی فراوری می نمایند.

فاصله تهران تا عباس آباد چقدر است؟

فاصله بین تهران و عباس آباد کلاردشت فقط 185 کیلومتر است. برای سفر به این شهر، می توانید از جاده چالوس راهی شمال شوید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 مرداد 1403 بروزرسانی: 20 مرداد 1403 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1491

به "جاهای دیدنی عباس آباد ، جایی میان کوهستان و دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی عباس آباد ، جایی میان کوهستان و دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید