دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی

به گزارش چای قند پهلو، دیوارپوش آجری یکی از بهترین المان ها برای پوشش دیوار و دکوراتیو نمودن آن محسوب می گردد که امروزه در بحث طراحی داخلی مورد استقبال قرار گرفته است. این راه حل هم در فضاهای داخلی و هم بیرون از ساختمان قابل اجراست و علاوه بر اینکه لایه ای محافظ برای سطح دیوار به شمار می آید، به آن جذابیت می بخشد. دیوارپوش های آجری، نمایی از خانه های سنتی را به تصویر می کشند و نمادی از اصالت و قدمت هستند.

دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

یکی از ویژگی های این پوشش تزئینی این است که می توان آن را در فضاهای سنتی، کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی به کار برد. دیوارپوش آجری برای پوشش دیوارهای آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و دیوار پشت شومینه مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر دکوراتیو با آجری که در سفت کاری ساختمان استفاده می گردد ظاهری متفاوت دارند و دارای رنگ بندی متنوع می باشند. این رنگ بندی متنوع امکان ایجاد طرح های زیبا را فراهم می نماید و زیبایی بی نظیری خلق می نماید. در این مطلب از ما به آنالیز ایده هایی از دیوارپوش آجری می پردازیم پس تا خاتمه با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی دیوار آجری

دیوارهای آجری قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند و می توان طبق سلیقه افراد رنگ مورد نظر را بر روی آنها اجرا نمود. در هنگام رنگ آمیزی آجر ممکن است رنگ، وارد برجستگی های آجر گردد و یا از آن سرازیر گردد و بر روی زمین بریزد. این مسئله رنگ آمیزی را کمی مشکل می نماید. در بین تمامی رنگ ها، رنگ های طوسی و سفید در رنگ آمیزی نمای آجری به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای دیوارپوش آجری

  • دوام و طول عمر آن بسیار بالاست و هزینه هایی که صرف نگهداری و تعمیر آن می گردد ناچیز است.
  • فضایی گرم و صمیمی ایجاد می نماید و نوعی عایق برای خانه محسوب می گردد.
  • در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند و به گسترش حریق یاری نمی نماید.
  • رنگ بندی بی نظیر آن امکان ایجاد یک چیدمان زیبا و ترکیبی را فراهم می نماید.
  • آجر نمایی طبیعی ایجاد می نماید و همین ویژگی آن را به بهترین متریال برای ایجاد نمایی سنتی و صمیمی تبدیل نموده است.
  • این دیوارپوش فاقد مواد شیمیایی است و برای سلامت ساکنین مضر نمی باشد.

معایب دیوارپوش آجری

  • یکی از معایب دیوارپوش آجری عدم مقاومت آن در برابر رطوبت، کپک و ترک خوردگی است. به همین منظور باید بین آجرها را درزگیری کرد.
  • آجر دارای خلل و فرج است، به همین دلیل گرد و غبار در سطح آن نفوذ می نماید.
  • تمیز نمودن دیوارپوش های آجری مشکل است، اصولا برای اینکه دیوارپوش را بتوان برای مدت طولانی تمیز نگه داشت، روی آن رنگ می زنند.

نگهداری از دیوارپوش آجری

  • برای تمیز کردن دیوار آجری از یک دستمال نم دار بهره ببرید. محلول ها و مواد شوینده ممکن است باعث خوردگی آن شوند.
  • اگر قسمتی از ملات از بین رفت یا ریخت، باید دیوار را با همان نوع ملات تعمیر کنید. حتی یک سوراخ بی اهمیت در ملات ممکن است آجرها را شل کند و موجب سقوط ان ها گردد.
  • تا جایی که ممکن است از رطوبت محیط جلوگیری کنید.

ایده های استفاده از دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی

  • سالن نشیمن

اگر می خواهید سالن نشیمن گرم و زیبایی داشته باشید می توانید از دیوارپوش های آجری برای تزیین قسمتی از آن بهره ببرید. در خانه هایی که تم رنگ سفید استفاده شده، استفاده از دیوارپوش آجری می تواند باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین گردد. اگر بر روی دیوار فرورفتگی یا بیرون زدگی اتفاق افتاده باشد، استفاده از دیوارپوش آجری می تواند بهترین گزینه برای برطرف نقص دیوار و در عین حال باعث زیبا شدن آن گردد.

  • دیوار پشت تلویزیون

برای کسانی که تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب می نمایند، دیوار پشت آن بسیار حائز اهمیت است و معمولا به دنبال راهی برای خلق یک اثر زیبا برای آن می گردند. دیوارپوش آجری می تواند یک ایده منحصربفرد باشد و با ایجاد یک نقطه کانونی جذاب، چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

  • آشپزخانه

همواره اولین چیزی که درمورد پوشش دیوار آشپزخانه به ذهن می رسد، استفاده از کاشی و سرامیک است. اما امروزه طراحان داخلی با استفاده از دیوارپوش های آجری در این قسمت، زیبایی بیشتری را در این محیط به ارمغان آورده اند.

از مزایای استفاده از این نوع دیوارپوش در آشپزخانه این است که این المان در برابر حرارت و آتش مقاوم است و علاوه بر آن، به دلیل تنوع در رنگ و نقش دیوار های آجری، می توان آن ها را با سایر لوازم موجود در آشپزخانه هماهنگ کرد. از این اجرها می توان در دیوار بین کابینتی، دیوار پشت گاز و یا هر قسمتی از آشپزخانه، بنا بر سلیقه استفاده کرد.

  • اتاق خواب

معمولا در این قسمت، همه دیوارها با دیوارپوش پر نمی شوند. اغلب دیوار پشت تخت در اتاق خواب به عنوان نقطه کانونی و دیوار هدف شناخته می گردد و تزیین این قسمت می تواند همه بار زیبایی اتاق را به تنهایی به دوش بکشد و فضایی آرامش بخش را بوجود بیاورد.

  • اتاق کودک

خیلی ها معتقدند که استفاده از آجر در اتاق کودک مناسب نمی باشد و دلیل آن را خشن بودن این سبک و عدم تطابق آن با وسایل اتاق می دانند. اما تنها با کمی خلاقیت می توان از این المان در اتاق کودک استفاده کرد و محیطی بچگانه و پر انرژی را بوجود آورد. با استفاده از آجرهای رنگارنگ و بافت های گوناگون می توان سبکی خاص و سازگار با روحیه کودک را خلق کرد که با رنگ و طرح های اتاق هم هماهنگی داشته باشند.

  • دیوار کنار راه پله

در خانه ها و ساختمان های دو طبقه، استفاده از دیوارپوش آجری در قسمت دیوار کنار راه پله می تواند یک ایده تازه و نو باشد و به دکوراتیو شدن این فضا یاری زیادی کند.

  • اتاق غذاخوری

در اتاق غذاخوری نیز مانند نشیمن می توان کل یا قسمتی از دیوار را با این المان دکوراتیو و زیبا تزیین کرد. غذا خوردن در چنین محیطی قطعا می تواند تجربه ای خاص و منحصربفرد را رقم بزند و در عین حال استفاده از دیوارپوش در اتاق غذاخوری به گونه ای نیست که پس از مدتی آدم را خسته کند و دل را بزند.

کلام اخر

ما در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب استفاده از دیوارپوش آجری در ساختمان و همچنین ایده های استفاده از انها را در قسمت های مختلف خانه بیان کنیم و امیدواریم توانسته باشیم سهم کوچکی در انتخاب این المان زیبا برای شما کاربران گرامی داشته باشیم.

حال، در خاتمهی این مطلب از ما، عکس های زیبا و جذابی از دکوراسیون داخلی با استفاده از دیوارپوش آجری را جهت ایده دریافت برای شما دوستان آماده نموده ایم و اطمینان داریم که از دیدن آن ها لذت خواهید برد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 289

به "دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید