رشد 34 درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

به گزارش چای قند پهلو، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان رشد 34 درصدی صادرات در بازارچه های مرزی استان را یکی از کارنامه های درخشان دولت سیزدهم عنوان نمود.

رشد 34 درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان رشد 34 درصدی صادرات در بازارچه های مرزی استان را یکی از کارنامه های درخشان دولت سیزدهم مطرح نمود و گفت: بازارچه ها مرزی فرصتی بی نظیر برای افزایش صادرات است.

مبین علی میر گفت: در هفت ماهه نخست سال بیش از یک میلیون تن صادرات به وسیله بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی فرصتی بی نظیر برای افزایش صادرات است، اضافه نمود: خرما، کشمش، نخود، طناب و تره بار شامل گوجه فرنگی، بادمجان، هندوانه، کاهو، آبمیوه، بیسکوئیت، انواع شکلات و تافی و سیمان بخشی از اقلام صادراتی از بازارچه های مرزی بوده که علاوه بر عایدی ارزی ایجاد شده برای استان و کشور باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازارچه میلک با رشد یک هزار و 186 درصدی، ریمدان با رشد 70 درصدی و بازارچه مرزی پیشین با 62 درصد به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان نمود: این اندازه صادرات به لحاظ خودرویی نیز که سال گذشته 30 هزار خودرو اقدام به صادرات کالا نموده اند سال جاری به وسیله 45 هزار دستگاه صورت گرفته است.

میر با اشاره به پیش بینی 50 درصدی افزایش صادرات در بازارچه های مرزی تا خاتمه سال، گفت: با وجود هدفمندی یارانه ها و وجود تحریم ها، اما باز هم با جهش صادرات در بازارچه های مرزی روبرو بودیم که این مهم خود تاثیر بسزایی در اقتصاد و اشتغال دارد.

وی تاکید نمود: پیله وران، مرزنشینان و تجار می توانند به وسیله بازارچه های مرزی اقدام به واردات نمایند چرا که هیچ منعی برای واردات کالا های مجاز در چارچوب رویه های قانونی در بازارچه های مرزی استان وجود ندارد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1325

به "رشد 34 درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 34 درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید