رونمایی از عظیم ترین گلیم ایران به متراژ 24 مترمربع در اردبیل

به گزارش چای قند پهلو، با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، صبح امروز 25 اردیبهشت بزرگترین گلیم ایران به متراژ 24 مترمربع در نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نمین از دار قالی بریده و رونمایی شد تا به نام نمین ثبت گردد.

رونمایی از عظیم ترین گلیم ایران به متراژ 24 مترمربع در اردبیل

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در این مراسم و بازدید از محل موزه دائمی صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: این اقدام کاری شاخص برای استان به شمار می رود و انتظار می رود شاهد تداوم فراوریات این چنینی در سطح استان باشیم.

او برپایی 30 غرفه جدید و ایجاد اشتغال و حمایت از صنعتگران صنایع دستی را کاری مهم قلمداد کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه زمینه برای رونق فراوری و ایجاد بازار فروش برای فراورینمایندگان را فراهم می نماید.

استاندار اردبیل عنوان نمود: برپایی این نمایشگاه و گرد هم آمدن صنعتگران که به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت گرفته، می تواند سبب هم افزایی ایده ها، جهش و رونق فراوریات فاخر صنایع دستی نمین گردد.

بهنام جو با اشاره به ظرفیت های فراوری صنایع دستی از جمله گلیم در نمین ادامه داد: شهرستان نمین مهد صنایع دستی بوده و به ویژه در گلیم بافی در سطح کشور از آن به عنوان مرکز گلیم بافی یاد می گردد.

او با بیان اینکه هنر گلیم بافی عنبران در سطح کشور بیشتر شناخته شده است، اضافه نمود: با مشوق های میراث فرهنگی، هنرمندان این صنایع دستی برای ادامه راستا مصمم تر و جدی تر عمل می نمایند و باید برای رونق این حرفه بیشتر کوشش کرد تا هم درآمد بهتری داشته باشند و هم برای ماندگاری این هنر ثابت قدم شوند.

بهنا م جو بانوان زحمت کش این هنر را تحسین کرد و گفت: گلیم بافی از قدیمی ترین هنر های منطقه بوده و در اقتصاد و درآمد مردم شهرستان نمین نقش اساسی دارد.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز با قدردانی از حمایت های استاندار اردبیل از برنامه های این اداره کل اظهار کرد: این حمایت ها زمینه را برای توسعه فعالیت ها در سطح استان فراهم نموده است.

او پشتیبانی از فراورینمایندگان صنایع ستی و مانع زدایی از فعالیت ها در این حوزه را از برنامه های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد و اضافه نمود: به دنبال این امر در صدد هستیم تا شعار سال در استان در بخش صنایع دستی تحقق یابد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 814

به "رونمایی از عظیم ترین گلیم ایران به متراژ 24 مترمربع در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از عظیم ترین گلیم ایران به متراژ 24 مترمربع در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید