سفر تفریحی در این شرایط حرام است

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه، گفت: وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می داند که عوامل منتشرنماینده بیماری را کنترل کند. وزارت آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد تا عوارض تعطیلی مدارس را گوشزد کند. در این میان هنر مسئولان نظام این است که تا حد امکان به هم افزایی میان این دو وزارت بپردازند و در صورتی که امکان رسیدن به هدف در هر دو حوزه وجود نداشته باشد به صورت اتوماتیک به نفع سلامت مردم عمل نمایند.

سفر تفریحی در این شرایط حرام است

سید محمدحسین بحرینی طوسی، امروز در جلسه ستاد مقابله با کرنای خراسان رضوی در مورد زمان آغاز پیک بعدی کرونا در مشهد، اظهار کرد: تجربه ای که ما در این مدت داشتیم نشان دهنده تاخیر دو تا سه هفته ای آغاز پیک جدید نسبت به سایر نقاط کشور است. اگر ما راه اشتباه تجمع جمعیت در مازندران را در مشهد نیز داشته باشیم، در دو هفته آینده شاهد افزایش ابتلا خواهیم بود. گسترش کرونا به سرعت اتفاق خواهد افتاد و بازگشت آن به شرایط متعادل بسیار کند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان نمود: همچنین جمعیت فراوانی که وارد قشم شدند نیز نشان دهنده شنماینده بودن شرایط در آینده خواهد بود. در چنین شرایطی که تمام دنیا درحال رفتن به سمت افزایش ابتلا و فوتی هستند ما به آرامش رسیدیم باید با تمام قوا پروتکل های لازم را بازهم رعایت کنیم. باوجود بازگشایی تالارهای عروسی مردم باید به صورت داوطلبانه به عدم برگزاری مجلس بپردازند. همچنین حتی اگر مساجد نیز برگزاری مجالس ترحیم را ممکن دانستند باید شهروندان خودشان به عدم برگزاری بپردازند. حتما نباید یک گروه نظارتی وجود داشته باشد، زمانی که مردم به این سطح از آگاهی برسند که این کار درست نیست می توان به کنترل ویروس کرونا امیدوار بود.

وی در مورد بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه، ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می داند که عوامل منتشر نماینده بیماری را کنترل کند. وزارت آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد تا عوارض تعطیلی مدارس را گوشزد کند. در این میان هنر مسئولان نظام این است که تا حد امکان به هم افزایی میان این دو وزارت بپردازند و در صورتی که امکان رسیدن به هدف در هر دو حوزه وجود نداشته باشد به صورت اتوماتیک به نفع سلامت مردم عمل نمایند. بسیاری از بچه ها باوجود نداشتن علامت بیماری ناقل هستند و در منزل سایر بزرگسالان و سالمندان را مبتلا می نمایند. اگر ضوابطی که برای بازگشایی مدارس قرار داده شده است را رعایت نمایند ممکن است با مسائل بسیاری روبرو نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: زندگی و معیشت مردم یک واقعیت را تشکیل می دهد که توان فشار بالا برای اعمال محدودیت را ندارد. از طرفی دیگر ابتلای به بیماری نیز یک واقعیت را تشکیل می دهد که قابل به کنترل کامل نیست. در این موقعیت مسئولان کوشش می نمایند تا این شرایط را به صورت متعادل به پیش ببرند. برای بازگشایی گروه های یک و دو ناچار هستیم، در صورتی که قصد بستن این گروه ها را داشته باشیم باید توانایی رساندن مایحتاج مردم به در منازل آن ها را داشته باشیم که همچین امکانی وجود ندارد. به صورت ایده آل باید حداقل یک ماه هیچ فردی از منزل خود خارج نشود تا بتوان این ویروس را کاملا کنترل کرد که امکان پذیر نیست.

بحرینی طوسی گفت: تعطیل کردن صنوف مختلف درست نیست. ما باید کوشش کنیم تا زندگی مردم را به سمت عادی سازی پیش ببریم. می توانیم با کم کردن محدودیت ها و دقت بیشتر در اجرای پروتکل های لازم این شرایط را مدیریت نموده و به زندگی ادامه داد. سفر تفریحی در این شرایط حرام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 605

به "سفر تفریحی در این شرایط حرام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تفریحی در این شرایط حرام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید