سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد

به گزارش چای قند پهلو، سیارکی به اندازه یک خودرو از فاصله هزار و 830 مایلی زمین عبور کرد اما ستاره شناسان ناسا پس از گذشت این سیارک تازه متوجه آن شدند.

سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد

این سیارک که 2020 QG نامیده شده است در روز یکشنبه 16 اوت (26 مرداد) از کنار زمین عبور کرد و به حدی به این کره خاکی نزدیک بود که به دلیل گرانش زمین مدار آن تغییر کرد.

این سیارک از فاصله هزار و 830 مایلی (2 هزار و 950 کیلومتری) سطح زمین عبور کرد. جالب آن که بسیاری از ماهواره ها در چنین ارتفاعی از زمین قرار دارند. همچنین فاصله 2020 QG تا زمین 2 بار نزدیک تر از رکورد قبلی گذر یک سیارک بود.

البته اگر این سنگ آسمانی با زمین برخورد می کرد، خسارت زیادی به بار نمی آورد زیرا قطر آن 6 تا 18 فوت (3تا6) متر بود. به عبارت دیگر 2020 QG هنگام گذر از اتمسفر زمین می سوخت. با این وجود رصد شدن سیارک پس از گذر آن از کنار زمین، بعضی کارشناسان را نگران نموده است.

این سیارک برای اولین بار توسط رصدخانه پالومار در کالیفرنیا حدود 6 ساعت پس از آنکه از نزدیکترین فاصله از کنار زمین عبور کرد و در حال بازگشت به فضا بود، مشاهده شد.

پل چوداس رییس مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین ناسا گفت: نزدیک شدن این سیارک به زمین به دلیل اینکه از جهت خورشید صورت گرفت، تشخیص داده نشد. و ما متوجه نزدیک شدن این سیارک به زمین نشدیم.

به گفته ستاره شناسان، این سنگ آسمانی با سرعتی حدود 7.7 مایل در ثانیه (12.7 کیلومتر در ثانیه) و یا حدود 27 هزار و 720 مایل در ساعت از نزدیکی زمین عبور کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 353

به "سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی با کمترین فاصله از کنار زمین عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید