سیل سوریک را بلعید، ممکن است روستا غیرقابل سکونت باشد

به گزارش چای قند پهلو، وقوع سیل در روزهای پایانی هفته گذشتته در منطقه بورالان ماکو در استان آذربایجان غربی خسارت شدیدی به روستای سوریک وارد کرد به طوری که نیمی از خانه های مسکونی در این روستا به طور کامل تخریب شد و در حال حاضر اهالی در اسکان موقت به سرمی برند.

سیل سوریک را بلعید، ممکن است روستا غیرقابل سکونت باشد

به گزارش خبرنگاران، وقوع سیل در روزهای پایانی هفته گذشته در منطقه بورالان ماکو در استان آذربایجان غربی خسارت شدیدی به روستای سوریک وارد کرد به طوری که نیمی از خانه های مسکونی در این روستا به طور کامل تخریب شد و در حال حاضر اهالی در اسکان موقت به سرمی برند. فرماندار و رئیس ستاد بحران ماکو با اعلام اینکه وقوع سیل به 7روستای این شهرستان آسیب رسانده است به خبرنگاران گفت: از میان این روستاها، سوریک بیشترین خسارت را دیده است. این روستا 62خانوار دارد و حدود 30خانه آن کاملا تخریب شده است. این واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شده اند و اثاثیه خانه ها نیز از بین رفته است.

نادر کاظمی ادامه داد: در روستای سوریک مجبور شدیم اهالی را با یاری هلال احمر اسکان اضطراری دهیم. در واقع با توزیع چادر بین 30خانوار در حال حاضر مشکل اسکان وجود ندارد. بعلاوه حدود 450میلیون تومان یاری های اولیه به این روستا تزریق شد و اکنون به لحاظ اسکان و تغذیه مشکل خاصی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حفرهایی در روستای سوریک ایجاد شده، ممکن است زمین روستا سست شده باشد. برای همین، در روزهای پیش رو باید کارشناسان نظر دهند که آیا روستای سوریک جای سکونت است یا نه. اگر جای سکونت نباشد، باید مکان دیگری را برای سکونت پیش بینی کنیم. البته باید با نظر کارشناسان برآورد و جانمایی صورت بگیرد.

گزارش کامل را شنبه، 11 شهریور در صفحه ایرانشهر (12) روزنامه خبرنگاران بخوانید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1459

به "سیل سوریک را بلعید، ممکن است روستا غیرقابل سکونت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل سوریک را بلعید، ممکن است روستا غیرقابل سکونت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید