تور ارزان یونان: غذاهای محلی سانتورینی؛ شهر سفید و نیلی در یونان

به گزارش چای قند پهلو، سانتورینی جزیره ای زیبا با خانه های سفید و نیلی است که مقصد بسیاری از گردشگران است؛ اگر قصد چشیدن غذاهای یونانی را دارید سانتورینی می تواند گزینه ای فوق العاده برای شما باشد.

تور ارزان یونان: غذاهای محلی سانتورینی؛ شهر سفید و نیلی در یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سانتورینی یکی از زیباترین جزایر شناخته شده یونان است که سالانه گردشگران بسیاری با تورهای یونان برای تعطیلات به این جزیره زیبا سفر می نمایند و خاطرات تکرارنشدنی را برای خود رقم می زنند. سانتورینی با نام سنتی ثرا (Thera) جزیره ای در دریای اژه است که این جزیره سال های بسیار دور، شاهد فوران بزرگ آتشفشانی بوده و بخش هایی از این جزیره به علت همین فوران ایجاد شده است. آب و هوای دلپذیر این جزیره با چشم انداز های فوق العاده و دریای باشکوه، آن را به مکانی رویایی برای سفر تبدیل نموده است. به طور کلی رژیم غذایی مردم کشور یونان یک رژیم غذایی مدیترانه ای است و این شهر زیبا یکی از برترین منطقه ها جهان برای تست غذاهای یونانی است و در کنار تماشا جاذبه های این شهر فوق العاده باید غذاهای لذیذ آن را امتحان کرد.

فاوا (Fava)

فاوا مطمئنا یکی از معروف ترین ظرف غذاها در سانتورینی است که این استارتر لذیذ در نگاه اول شبیه حموص به نظر می رسد، ولی طعمی منحصربه فرد دارد.

فاوا، کلمه یونانی است که برای لپه به کار می برند. این غذای گیاهی که سریع حاضر می گردد، به غیر از لپه مواد دیگری مثل پیاز و روغن زیتون دارد که طعم آن را لذیذتر می نماید. فاوا غذایی سالم است که هواداران بسیاری دارد.

فریتر گوجه (Tomato fritters)

سانتورینی جزیره ای با سبزیجات تازه است که از آن ها برای انواع فریترها استفاده می نمایند. گوجه فرنگی از سبزیجات پرطرفدارتر است که فریتر آن نسبت به سایر فریترهای بادمجان و سیب زمینی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این غذای گیاهی را معمولا با نوعی سس ماست سرو می نمایند.

ساگاناکی (Saganaki)

ساگاناکی در واقع نوعی پنیر سرخ شده است که با حرارت زیاد سرخ شده و به عنوان پیش غذا سرو می گردد.

گاز زدن این پنیرهای خوشمزه با وجود پنیر آب شده داخل آن، تجربه خوشایندی است که نباید از ان ساده گذشت. غذای خود را با کمی لیموی تازه طعم دار کنید و سپس آن را میل نمایید.

کباب بره یونانی

این کباب بره از کباب های پرطرفدار در یونان است که در سانتورینی نیز طبخ می گردد. گوشت بره را با روغن زیتون طعم دار نموده و سپس با سبزجات مختلف داخل فر قرار می دهند تا کاملا مغز پخت گردد. این غذا اغلب با سیب زمینی سرخ شده یا کبابی سرو می گردد.

موساکا (Moussaka)

کسانی که عاشق بادمجان و گوشت هستند، بی شک عاشق این غذای خوش طعم خواهند شد. موساکا در واقع به مانند لازانیا که لایه لایه با گوشت و پنیر پر می گردد، می ماند و به این صورت است که بعد از هر لایه بادمجان مقداری از مواد گوشت چرخ نموده که با ادویه های معطر و خوش بو پخته شده است، ریخته می گردد و سپس پنیر روی هر لایه قرار می گیرد و به همین صورت تا لایه آخر این مراحل تکرار می گردد. سطح رویی با سس بشامل که یک سس کرمی خوشمزه است، پوشیده می گردد و سپس پس از پختن آماده خوردن است.

اسپاناکوپیتا (Spanakopita)

اسپاناکوپیتا یا پای اسفناج یکی از غذاهای خیابانی در آتن محسوب می گردد که بسیار پرطرفدار است. این غذای خوش طعم پایه اساسی صبحانه آتنی ها است که در هر مغازه و غرفه ای آن را می توان پیدا کرد.

این غذا از ترکیب اسفناج، پنیر فراوان و ادویه های مخصوص که در خمیر فیلو قرار می گیرد، تهیه می گردد. پای باید تا حدی در فر باقی بماند که رنگ آن طلایی گردد.

سوولاکی (Souvlaki)

سوولاکی درواقع به غذایی گفته می گردد که به سیخ کشیده می گردد و هر گوشتی از گوشت مرغ، بره و ... را شامل می گردد. این غذا یا همان به صورت سیخی یا با نان پیتا و با سس های مختلف سرو می گردد.

Melitinia

این یکی از شیرینی های اصیل شهر سانتورینی است که در لغت نامه یونانی به معنی شیرین و عسل است. این شیرینی خوش طعم درواقع یک نوع پای پنیر محسوب می گردد و در جشن های خاصی مانند عید پاک تهیه می گردد. لایه بیرونی این شیرینی که از خمیر تردی تهیه می گردد، چین های ظریفی با دست داده می گردد و سپس داخل آن با ترکیبی از پنیر mizithr، آرد، تخم مرغ و وانیل پر می گردد.

Chlorotyri

Chlorotyri یکی از پنیرهای معروف و محلی سانتورینی است که از شیر بز تهیه می گردد. این پنیر یکی از اجزای اصلی سالاد سانتورینی است.

سالاد سانتورینی

این سالاد با خیار، گوجه، پیاز و موسیر و زیتون بی نظیر یونانی تهیه می گردد. همراه با آن روغن زیتون، تکه ای پنیر Chlorotyri سرو می نمایند و با نمک و فلفل و نعنا طعم دار می گردد. گاهی برای طعم دادن به آن از کیپر و سرکه استفاده می نمایند. این غذای سنتی و ساده را در رستوران های سانتورینی امتحان کنید.

آنچه که ذکر شد، تعدادی از غذاهای محلی سانتورینی بود؛ در سفر به این شهر حتما به رستوران ها و کافه های آن سر بزنید و از غذاهای محلی آن ها بچشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / handluggageonly.co.uk
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1105

به "تور ارزان یونان: غذاهای محلی سانتورینی؛ شهر سفید و نیلی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: غذاهای محلی سانتورینی؛ شهر سفید و نیلی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید