قرارگیری تدریجی حدودا 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار در فهرست بیمه ای

به گزارش چای قند پهلو، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نزدیک به 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار به تدریج در فهرست بیمه ای قرار می گیرند.

قرارگیری تدریجی حدودا 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار در فهرست بیمه ای

محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت مطالبات طرح دارویار به وسیله سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه پرداختی ما به التفاوت ارز دارو و سهم سازمان در دو ماه گذشته بلافاصله صورت گرفته است. در نظر داریم با توجه به منابعی که در اختیار داریم، بلافاصله پس از سرانجام شهریور نیز بلافاصله بتوانیم در سراسر کشور مطالبات داروخانه ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: تمام مطالبات پرداخت شده اند و در حال حاضر منتظر اسناد هستیم. هر سندی به وسیله بیمارستان دولتی، خصوصی و یا مراکز سرپایی ارسال گردد؛ پرداختی ها انجام می شوند. خوشبختانه همکاری سازمان برنامه تا به امروز قابل قبول بوده و تخصیص ها به موقع صورت گرفته است.

وی توضیح داد: حتی برای مطالبات شهریور بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز 2 هزار و 350 میلیارد تومان به سازمان تخصیص پیدا نموده است که در صورت ارسال اسناد مطالبات پرداخت می شوند.

ناصحی تاکید نمود: اسناد سرپایی به صورت الکترونیکی ارسال می شوند؛ اما اسناد بستری به شکل الکترونیک آفلاین هستند؛ بنابراین پس از جمع بندی، پرداختی ها به صورت الکترونیک خواهند بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که برای مرداد، سازمان بیمه سلامت حدود 500 میلیارد تومان در بخش سرپایی درمجموع سهم سازمان و سهم ما به التفاوت ارزی را پرداخت نموده است، گفت: در بخش بستری دارویی نیز همین اندازه هزینه نزدیک به 500 میلیارد تومان در ماه وجود دارد که در مجموع می توان گفت بیمه سلامت هزار میلیارد تومان با این دارو های تحت پوشش و ما به التفاوت ارز در کشور پرداخت می نماید. یعنی سهم بیمه سلامت تا به امروز منهای ملزومات و تجهیزات پزشکی ماهانه حدود هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: جهت کاهش مسائل مردم در بحث پوشش بیمه ای داروها، معاونت درمان وزارت بهداشت باید تعاریف و پروتکل های مربوط را تدوین کند و طبق این پروتکل ها در سامانه های بیمه سلامت قواعدی جاری می شوند. بنابراین مسائل را مرتفع خواهیم کرد.

ناصحی اضافه کرد: در حال حاضر از 3 هزار و 900 قلم دارو در فارماکوپه نزدیک به 2 هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه هستند که دارو های ضروری و پرتکرارند؛ پس نزدیک به 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار دیگر نیز به تدریج تا سرانجام امسال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1310

به "قرارگیری تدریجی حدودا 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار در فهرست بیمه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری تدریجی حدودا 400 قلم داروی ضروری و پرتکرار در فهرست بیمه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید