معرفی مهمترین منطقه ها و استان های جنوبی کشور سوئد

به گزارش چای قند پهلو، استان های کشور سوئد

دولت سوئد بر اساس تقسیم بندی های جغرافیایی سطح بالا استان های کشور سوئد را دسته بندی نموده است. امروزه این کشور به 21 استان مختلف تقسیم شده است اما با این حال تعداد استان ها و شهرستان ها به علت به دست آوردن بعضی دست آوردها، زیان های منطقه ای، تقسیمات و یا ادغام بخشی از سرزمین ها در طول زمان متغیر بوده است. این سطح از تقسیم بندی برای اولین بار در سال 1634 به وسیله دولت لرد چلسلور کانت اکسل اکسنستیرنا (Lord Chancellor Count Axel Oxenstierna) اجرا شد. در آن موقع ترجمه سرزمین ها به معنای واقعی کلمه به عنوان افسانه ها شناخته می شد. مرزهای استان های کشور سوئد اغلب در امتداد مرزهای کشور قرار گرفته بود و پادشاه اغلب بر اساس اهدافش تصمیم می گرفت تا تغییرات کوچکی را در نواحی مختلف ایجاد نماید. با خبرنگاران همراه شوید تا در این مطلب در خصوص استان های کشور سوئد و معرفی آن ها بر اساس نواحی مختلف جغرافیایی آشنا شوید.

معرفی مهمترین منطقه ها و استان های جنوبی کشور سوئد

استان اسکانه یا اسکانیا (Skåne)

استان اسکانه که در جنوب سوئد واقع شده است پر از تضادها و تقابل ها می باشد. این منطقه دارای نواحی مختلف جغرافیایی بوده و از جنگل های سبز، دشت های وسیع، تپه ها و صخره های زیبا را در خود جای داده است. نور و گرما در طول سال اغلب وجود داشته و یکی از استان های کشور سوئد بوده که همه چیز را برای تمام افراد با سلایق مختلف ارائه می کند. در این استان می توان بزرگی و شلوغی شهرها و فروشگاه های بزرگ برای خرید را در شهر مالمو (Malmö) تجربه کرد و یا اینکه تعطیلاتی آرامش بخش را در سواحل جنوب شرقی و در شهر اوسترلن (Österlen) گذراند.

بلکینگ (Blekinge)

علاوه بر منطقه ها شناخته شده و استان های کشور سوئد مانند اسمارلند (Småland)، دالارنا (Dalarna) و بوهوسلان (Bohuslän) که بسیار محبوب می باشند، استان های کوچکتر نیز در سوئد وجود دارند. این استان ها کمتر شناخته شده اما همچون جواهراتی می باشند. به عنوان مثال نارکه (Närke) یا اوربرو، دالسلند (Dalsland) و بلکینگ از جمله این استان ها است. زمانی که کشور طئد به عنوان یک قدرت اروپایی در قرن هفدهم وجود داشت، منطقه بلکینگ از نظر استراتژیک اهمیت بسیاری در بالتیک داشت. از اینجا کشتی ها در سراسر دریای بالتیک به سواحل آلمان رفتند که پس از ان گریفسوالد (Greifswald)، ویسمار (Wismar)، استرالسوند (Stralsund) و وارنموند (Warnemünde) به وسیله سوئد اشغال گشت.

اولاند (Öland)

جزیره اولند یکی از استان های کشور سوئد بوده و ساکنان دائمی ندارد. با این حال در ماه های تابستان اولاند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. بیشتر بازدیدنمایندگان تمایل به تماشا پل اولاند داشته که طولانی ترین پل سوئد است. این پل به طول 6 کیلومتر بوده و کالمار (Kalmar) را در اسمالند (Småland) به این جزیره متصل می کند. اولاند از نظر تعداد ساعت های آفتابی در تابستان بیش از سایر استان های کشور سوئد می باشد اما به علت اینکه هیچ کوه یا جنگلی در این منطقه وجود ندارد بادهای شدیدی در اینجا وزیدن می گیرند. بنابراین 350 توربین بادی در آن واقع شده است.

اسمالند (Småland)

اسمالند را می توان به عنوان خانه فرهنگ استان های کشور سوئد نامگذاری کرد. اسمالند با جنگل ها، آبشارها، دریاچه های آبی و خانه های قرمز رنگ بسیار مسحور نماینده می باشد. اسمالند به سه منطقه تقسیم بندی می گردد. در بخش شمالی می توانید شهرستان های یونشوپینگ (Jönköping) را مشاهده کنید. در بخش شرقی هرستان کالمار (Kalmar) و در قسمت جنوبی نیز شهرستان وکخو (Växjö) را در کنار شهرهای کوچک اطراف آن ها مشاهده نمایید.قلعه ای که در کالمار واقع شده است، گردشگران بسیاری را به سوی نواحی جنوب شرقی این استان هدایت خواهد نمود.

هالند (Halland)

هالند یکی دیگر از استان های کشور سوئد بوده که شما می توانید به سرعت عاشق آن شوید. بیشتر افرادی که به این منطقه سفر نموده اند این حس را بیان می نمایند. این موضوع بیشتر به خاطر ماهیت فوق العاده ایست که این نواحی جغرافیایی ارائه می کند. از کیلومترها سواحل شنی گرفته تا اینکه شما می توانید به خوبی آسمان و دریا را در افق مشاهده نمایید. بسیاری از این سواحل با آب های کم عمق و سواحل زیبا بسیار دوست داشتنی می باشد.

واسترگوتلند (Västergötland)

واسترگوتلند که از استان های کشور سوئد می باشد، یکی از اصلی ترین نواحی غرب سوئد است. این استان دارای چشم اندازهای زیبای طبیعی بوده که دارای میراث تاریخی بسیاری نیز می باشد. هر تابستان قلعه لاکو (Läckö) که یکی از زیباترین کاخ های باروک می باشد محلی برای بازدید از باغ های باشکوهی است که باغبان بریتانیایی به نام سیمون ایروین طراحی نموده است. یکی دیگر از جاذبه های توریستی مهم این نواحی کانال گوتا (Göta) در شمال شرقی این استان بوده که به نام روبان آبی در سوئد شناخته می گردد. شهر معروف گوتنبرگ نیز بعلاوه بخشی از استان واسترگوتلند بوده که شرکت هواپیمایی ایران ایر پرواز مستقیم به آن انجام می دهد.

سورملند (Sörmland)

از دیگر استان های کشور شوئد می توان سورملند را نام برده که در جنوب غربی استکهلم واقع شده است. از سوی دیگر این استان به خصوص برای قلعه های متعدد و خانه های شهری خود شناخته می گردد. اما آن چیزی که از همه بیشتر این استان را مشهور نموده است مجمع الجزایر قابل توجه آن می باشد. در قرن هفدهم میلادی که سوئد به عنوان یک کشور قدرتمند اروپایی شناخته می شد، بسیاری از ثروتمندان و اشراف استکهلم خانه های خود را در استان سورملند بنا کردند. آن ها این سرزمین را به عنوان پاداشی برای خدمات خود دریافت نموده بودند. این مقدار از قلعه های تاریخی و خانه های ویلایی را شما نمی توانید در هیچ جای دیگری از سوئد پیدا کنید. بعضی از آن ها می توانند فوق العاده بزرگ و یا دارای محیطی زیبا باشند مانند قلعه اریکسبرگ (Ericsberg) که در بیرون از کاترینهولم (Katrineholm) قرار گرفته است.

بهوسلان (Bohuslän)

بهوسلان یکی دیگر از استان های کشور سوئد بوده که با ترکیب منحصر به فردی از غذاها، فضای باز و تجربه های فرهنگی به جذب بازدیدنمایندگان می پردازد. این استان بخشی از غرب سوئد بوده که از گوتنبرگ تا مرز نروژ و استان دالسلند توسعه یافته است. این منطقه به علت وجود مجمع الجزایر، روستاهای ماهیگیری و سنگ های گرانیتی آن شناخته می گردد. در این نواحی شما می توانید صدف ها، خرچنگ ها و میگوها را چه در رستوران ها و چه در کنار یک حوض آفتابی و در کنار سنگ های گرم مشاهده نموده و لذت ببرید.

دالسلند (Dalsland)

اگر ما بخواهیم برای مدت بسیار کوتاهی گوتنبرگ را ترک کنیم می توانیم با دوچرخه به یکی از استان های کشور سوئد به نام دالسلند برویم. در اینجا شما در یکی از نواحی سوئد می باشد که می توانید به بیشتر نقاط دسترسی داشته باشید. از نظر سوئدی ها اینجا یک ناحیه بسیار کوچک می باشد. برای کسانی که خود را از کشورهای دانمارک و آلمان با کشتی به گوتنبرگ می رسانند بسیار راحت است تا به دالسلند سفر نمایند. این مسافرت ها معمولا در فصول تعطیلات برای ماهیگیران و سایر گردشگران انجام می گردد.

گوتلند (Gotland)

گوتلند نیز یکی از جزیره های شرقی و نیز یکی دیگر از استان های کشور سوئد می باشد. این جزیره نیز به علت قرار گرفتن در دریای بالتیک دارای آب و هوایی متغیر است پس قبل از سفر به آن پیشنهاد می گردد تا برنامه آب و هوایی طولانی مدت را آنالیز نمایید. ویسبی که بزرگترین شهر گوتلند می باشد دارای آب و هوایی عالی بوده و مرکزی قرون وسطایی است که در پس زمینه ای از آسمان آبی با دریایی آرام قرار گرفته است. این نواحی برای زمان هایی در سال بسیار ملایم و بدون باد می باشد و می توانید تجربه ای برای حضور در یک خشکی در میان دریای بالتیک را داشته باشید.

شهر هانستیک ویسبی یک سایت از میراث جهانی بوده که مقصدی برای تمام طول سال است. در این منطقه شما می توانید بدون در نظر گرفتن اینکه چه زمانی از سال است، طیف وسیعی از هتل ها، کافه ها، رستوران ها و موزه ها را مشاهده نمایید.

منبع: www.swedentips.se

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1181

به "معرفی مهمترین منطقه ها و استان های جنوبی کشور سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مهمترین منطقه ها و استان های جنوبی کشور سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید