پرنده وحشت، شکارچی غول پیکر 3 متری، عکس

به گزارش چای قند پهلو، میلیون ها سال پیش، گوشتخواران معروف به پرندگان وحشت در مراتع آمریکای جنوبی زندگی می کردند. این پرندگان که پرواز نمی کردند، در بعضی گونه ها حتی بیش از3 متر قد داشتند، طعمه را تعقیب می کردند و با منقارهای بزرگ و قلابدار آن ها را تکه پاره می کردند.

پرنده وحشت، شکارچی غول پیکر 3 متری، عکس

به گزارش خبرنگاران ، اکنون، به لطف ردپای پرندگان وحشت تازه کشف شده، دیرینه شناسان ایده بهتری از نحوه صید این شکارچیان در وهله اول دارند. فسیل های شش میلیون ساله نشان می دهند که بعضی از این پرندگان غول پیکر به طعمه شان لگد می زده اند، چیزی مشابه تاکتیک دایناسورهایی مانند ولاسی رپتور.

این فسیل ها که اخیراً در گزارش های علمی شرح داده شده اند، اولین ردپای قطعی پرندگان وحشت هستند. آنها که در امتداد ساحل اقیانوس اطلس در سازند ریو نگرو در پاتاگونیای آرژانتین یافت شدند، به راحتی قابل تشخیص نبودند. لایه های سنگی حاوی آثار فسیلی دو بار در روز به وسیله جزر و مد زیر آب می روند. این بدان معناست که ردپاها به آرامی از بین می روند.

تعداد زیادی از این پرندگان ترسناک در طول آن موقع در آمریکای جنوبی پرسه می زدند، از گونه های کوچک قابل مقایسه باکاکل پیشانی پاسرخ امروزی، نزدیک ترین خویشاوند زنده پرندگان وحشت، گرفته تا غول هایی که از شترمرغ بلندتر بودند. این ردپا حتی می توانست به وسیله گونه ای به جای مانده باشد که هنوز استخوان هایش ناشناخته است.

در این گزارش بیشتر درباره این پرندگان باستانی بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1473

به "پرنده وحشت، شکارچی غول پیکر 3 متری، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنده وحشت، شکارچی غول پیکر 3 متری، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید